Badania2016-11-04
2

Więcej odsłon stron internetowych na urządzeniach mobilnych niż komputerach, w Polsce ponad 60 proc. to mobile

Według danych zebranych w badaniu Global Stats mobilne otwieranie stron internetowych po raz pierwszy przewyższyło odsłony na komputerach - w październiku było to 51,3 proc. Polska jest jednym z liderów w mobilnym korzystaniu w sieci z odsetkiem ponad 60 procent odsłon na urządzeniach przenośnych.

Badanie Global Stats jest prowadzone od 2008 r. przez firmę StatCounter i obejmuje m.in. zachowania internautów oraz sposoby korzystania przez nich z sieci.

Według ostatnich danych zebranych w okresie od sierpnia do końca października br. po raz pierwszy więcej odsłon stron internetowych wygenerowały globalnie urządzenia przenośne (51,3 proc.) niż komputery stacjonarne i laptopy (48,7 proc.).

- To powinna być wyraźna wskazówka dla firm, że muszą dostosować swoje witryny do ruchu mobilnego – zaznacza w komunikacie Aodhan Cullen, CEO StatCounter. – Tymczasem wielu starszych przedsiębiorców wciąż posługuje się stronami zoptymalizowanymi tylko do komputerów. Takie firmy stopniowo będą tracić ruch, szczególnie w sytuacji gdy Google w wynikach wyszukiwania coraz wyraźniej faworyzuje witryny mobilne.

Polska znajduje się w czołówce krajów, w których istnieje przewaga ruchu mobilnego nad desktopowym. Statystyki wskazują, że na koniec okresu sierpień – październik br. w Polsce 60,3 proc. witryn oglądano na smartfonach, a 38,2 proc. na komputerach.

Pod względem korzystania z internetu mobilnego Polska wyprzedziła kilka innych znaczących rynków. Według Global Stats w Wielkiej Brytanii odsłony mobilne to 55,6 proc., a w USA – 58 proc. ruchu w internecie.


Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas