Badania 2010-02-10
0

Więcej polskich internautów ogląda wideo niż słucha radia w sieci

Serwisy wideo cieszą się wśród polskich internautów większą popularnością niż stacje radiowe nadające w sieci – wynika z badania firmy Gemius. W radiu internetowym użytkownicy najbardziej doceniają mniejszą uciążliwość reklam.

Ponad trzy czwarte polskich internautów deklaruje, że skorzystało kiedykolwiek z serwisów wideo, podczas gdy tylko 55 proc. przyznaje, że słuchało w sieci radia. Jeszcze mniejszą popularnością cieszy się w polskim internecie telewizja.

W internetowych stacjach radiowych – pozostających głównym medium multimedialnym w sieci – polskim użytkownikom najbardziej podobają się mniej uciążliwe reklamy. Radio internetowe bardziej niż tradycyjne kojarzy się również z większą różnorodnością treści. Natomiast tradycyjny system odbioru jest nadal uważany za zdecydowanie wygodniejszy i łatwiej dostępny.

Badanie korzystania przez polskich internautów z mediów w sieci zostało przeprowadzone w styczniu bieżącego roku przez firmę Gemius we współpracy z Grupą RMF i TVP. Ankiety emitowane losowo na witrynach korzystających z systemu stat24 lub audytu site-centric stat.pl/PBI wypełniło 1200 użytkowników powyżej 14. roku życia.
 

Autor: Tomasz Wojtas / tw

Więcej informacji: Gemius, wideo online, radio w internecie

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas