Telewizja2014-04-04
2

Wieczorami widzowie najchętniej wybierają TVN. TVP Seriale zyskują dzięki „Ranczu”

TVN był w marcu br. liderem oglądalności w paśmie prime-time. Drugie miejsce w grupie wszystkich widzów zajęła TVP1, a w grupie 16-49 - Polsat. Wzrosty w pierwszej dziesiątce kanałów zanotowały tylko TVP Seriale i TVN24.

W marcu br. w godz. 18.00-23.00 udział TVN w całym rynku telewizyjnym wynosił 15,80 proc. Kanał ten stracił co prawda względem marca ub.r. o 1,92 proc., ale awansował z drugiej pozycji.  Z pierwszego na drugie miejsce spadła Jedynka tracąc aż 13,56 proc. i notując wynik na poziomie 15,04 proc. Trzecie miejsce zajął Polsat (14,24 proc., spadek o 2,93 proc.), a poza podium znalazła się Dwójka (13,40 proc., - 3,53 proc.).

TVN w zeszłym miesiącu był najpopularniejszy w paśmie wieczornym także w grupie komercyjnej, kluczowej dla reklamodawców. Jego udział tam wyniósł 17,05 proc., o 1,96 proc. mniej niż rok wcześniej, ale stacja utrzymała pierwszą pozycję. Druga lokata należała do Polsatu, który zanotował spadek o 3,69 proc. do 16,46 proc.

- W przypadku TVN i Polsatu spadki w marcu br. przyhamowały - to efekt dobrych ramówek. Rok wcześniej udział największych komercyjnych nadawców w czasie oglądania widzów 16-49 lat stopniał względem marca 2012 roku o kilkanaście proc. - mówi Wirtualnemedia.pl Anna Piotrowska, TV media manager z domu mediowego MEC.

Polsat wiosną wprowadził na antenę dwa cieszące się dużą popularnością widowiska - w piątki o 20.00 emituje „Dancing with The Stars. Taniec z Gwiazdami”, który notuje w grupie komercyjnej 20,62 proc. udziału (więcej na ten temat), a w soboty o 22.00 nadaje show „Twoja twarz brzmi znajomo” (25,49 proc., dowiedz się więcej). Z kolei hitem w TVN pozostają m.in. „Kuchenne rewolucje” (22,90 proc.) czy „X Factor” (21,57 proc.).

O wiele większe spadki zanotowały zajmujące kolejne miejsca TVP1 i TVP2. Udział Jedynki spadł o 15,31 proc. do 11,62 proc., a Dwójki - od 8,19 proc. do 11,32 proc.  Anna Piotrowska, TV media manager z domu mediowego MEC zwraca uwagę, że w marcu 2013 roku TVP1 przyciągało widzów meczami polskiej reprezentacji, transmisjami z konklawe czy hitowym serialem o Annie German.

Spadki udziału w prime-time notują jednak nie tylko główni gracze, ale także trzy kolejne stacje nadające na multipleksie naziemnym. Wynik zajmującej piąte miejsce TV Puls zmalał w tym ujęciu o 2,12 proc., TVN7 stracił 0,33 proc., a TV4 – aż 14,05 proc.

- Jeszcze rok temu w marcu 2013 r. w porównaniu z marcem 2012 r. obserwowaliśmy skokowe wzrosty tych stacji (w ujęciu całodobowym), które korzystały wówczas z zasięgowego napędu, jaki zapewniła im obecność na multipleksach. Dziś mają już większą konkurencję w postaci kolejnych kanałów i wydaje się, że tylko mocne inwestycje w ramówkę mogą im pozwolić na dalsze znaczące wzrosty - uważa Anna Piotrowska.

Zdaniem Piotrowskiej, największym rozczarowaniem w marcu 2014 roku wydaje się być wynik TV4. - Przykład tej stacji pokazuje, że nie wystarczy być na multipleksie, by zdobywać widzów. W ub.r. stacja zadbała o ciekawszą dla widzów ofertę filmową  (Kevin, „Dirty dancing”, „Pani Doubtfire”) - wprawdzie nie nowości, ale samograje - podkreśla Piotrowska.

W pierwszej dziesiątce kanałów wzrosty udziału zanotowały tylko TVN24 i TVP Seriale. Anna Piotrowska podkreśla, że TVP Seriale dalszy sukces zawdzięczają m.in. „Ranczu” - Polacy kochają ten serial, a w marcu stacja emitowała go prawie dwie godziny dziennie, o jedną trzecią dłużej niż rok wcześniej - mówi nam TV media manager z MEC.

Top 10 kanałów w prime-time w grupie wszystkich widzów

Zobacz tabelę


Top 10 kanałów w prime-time w grupie komercyjnej

Zobacz tabelę

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:wieczór w telewizji, prime-time

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas