W lutym br. spadła sprzedaż prawie wszystkich największych dzienników ogólnopolskich. Najwięcej straciła “Gazeta Wyborcza”, a zyskał jedynie “Parkiet”.
Liderem rankingu nadal pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W lutym br. średnie rozpowszechnianie płatne tego dziennika wyniosło 413 718 egz., czyli zanotował on spadek o 6,5 proc. w stosunku do lutego ub.r. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na miejscu drugim uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem 313 381 egz., co oznacza spadek o 7,2 proc. - największy w zestawieniu. Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 179 791 egz., czyli mniejszym o 2,6 proc.
Poza podium pozostaje „Rzeczpospolita” (Presspublica), której rozpowszechnianie płatne razem zmniejszyło się w lutym br. o 3,9 proc. i wyniosło 137 160 egz
Wzrost w rankingu zanotowała jedynie zajmujące ósme i ostatnie miejsce „Gazeta Giełdy Parkiet” (Presspublica). W pierwszym miesiącu br. rozchodziła się ona w nakładzie 7 901 egz., co dało jej wynik o ponad 13,7 proc. wyższy w porównaniu do lutego 2010 roku.
Zobacz tabelę
Porównując dane z lutego br. do danych ze stycznia widać, że spadki zanotowały wszystkie dzienniki poza “Przeglądem Sportowym”, którego średnie rozpowszechnianie płatne razem poszło do góry o 4,3 proc. Najwięcej (8 proc.) stracił “Dziennik Gazeta Prawna”.