Prasa2016-11-07
13

Większość dzienników z najniższą sprzedażą w historii, tylko „Gazeta Polska Codziennie” w górę

W I-III kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 285 149 egz., czyli o 7,94 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 143 302 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - było to 9,66 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,05 proc. do 139 292 egz. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, przewaga „GW” nad „SE” w ujęciu I-III kwartał zmalała do 4 010 egz. w br. - najniższego poziomu w historii.

Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,49 proc. Dziennik ten w I-III kwartale br. sprzedawał się w liczbie 54 753 egz.

Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 43 185 egz., po spadku o 3,89 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/super-express-zrownal-sie-w-sprzedazy-z-gazeta-wyborcza-najbardziej-w-dol-przeglad-sportowy ##

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 7,51 proc. i wyniosła 20 163 egz.

Warto dodać, że wszystkie dzienniki oprócz „Gazety Polskiej Codziennie” i „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników w I-III kwartale.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas