W 2010 roku spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich, najwięcej stracił “Przegląd Sportowy”. Wzrost zanotował tylko “Puls Biznesu”.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem lidera zestawienia dziennika “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w 2010 r. wyniosło 437 060 egz., czyli o 6,4 proc. mniej niż w 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średni wynik zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) to 335 497 egz., co oznacza spadek o 9,4 proc. w stosunku do 2009 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w ub.r. zmniejszyło się o 4,3 proc. względem wcześniejszego roku i wyniosło 184 035 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w ub.r. wynik na poziomie 141 125 egz., co oznacza spadek o 0,8 proc.
Pierwszą piątkę zamyka “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 99 582 egz.
Wzrost sprzedaży - jako jedyny tytuł - zanotował obecny na siódmym miejscu “Puls Biznesu” (Bonnier Businness Polska). Jego wynik poszedł do góry o 2,8 proc. i wyniósł 18 417 egz.
Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w grudniu 2010 r.
Największy spadek dotknął znajdującego się na szóstej pozycji “Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem spadło o 11,6 proc. do 50 904 egz.
Zobacz tabelę