Internet 2024-03-08
4

Wirtualna Polska znów przed Interią z Polsatem, Temu straciło ponad milion użytkowników

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W lutym br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Grupę Polsat-Interia pod względem liczby użytkowników, natomiast na platformie Temu ubyło 1,3 mln polskich internautów. Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Facebook czy YouTube.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. strony i aplikacje odwiedziło 28,95 mln polskich internautów (co dało 97,51 proc. zasięgu), spędzając średnio po 20 godzin, 7 minut i 5 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 29,02 mln użytkowników, 97,69 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 25 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Zmiany w wynikach miesiąc do miesiąca częściowo mają oczywistą przyczynę: luty w tym roku miał dwa dni mniej niż styczeń. Nie porównujemy danych z tymi sprzed roku, ponieważ w maju ub.r. w realizacji Mediapanelu wprowadzono znaczące zmiany.

Na trzecie miejsce w rankingu wydawców wróciła Grupa Wirtualna Polska, mimo spadku liczby użytkowników z 21,03 do 20,97 mln (średni czas spędzony przez każdego zmalał z 2 godzin, 49 minut i 16 sekund do 2 godzin, 29 minut i 24 sekund). Wyprzedziła Grupę Polsat-Interia, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmniejszyła się z 21,11 do 20,66 mln, a przeciętny czas korzystania - z godziny, 21 minut i sekundy do godziny, 15 minut i 56 sekund.

Grupa OLX osiągnęła wzrost z 16,74 do 17,21 mln użytkowników, dzięki czemu wysunęła się nad Polska Press (spadek z 16,87 do 16,61 mln).

Krócej na TikToku, Temu bez ponad miliona polskich internautów

Platforma Temu, zapewniająca cały ruch Grupie Whaleco, przyciągnęła 13,69 mln polskich internautów, każdego średnio na równe 36 minut. W styczniu zanotowała natomiast 14,92 mln użytkowników oraz 36 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania. To jej pierwszy spadek po kilku miesiącach wzrostów.

Z kolei na TikToku liczba polskich odwiedzających wzrosła z 13,55 do 13,9 mln, a średni czas spędzony przez każdego spadł z 17 godzin, 56 minut i 13 sekund do 16 godzin, 35 minut i 53 sekundy.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln, a tych będących online codziennie - na 25,6 mln. To identyczne wyniki jak w styczniu.

Przeglądarkowego YouTube’a odwiedziło 20,15 mln polskich internautów, spędzając średnio po 5 godzin, 50 minut i 56 sekund, a Facebooka - 19,91 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 2 godziny, 56 minut i 57 sekund.

Temu.com miesiąc do miesiąca zanotowało spadek liczby odwiedzających z 10,95 do 8,59 mln, a średni czas spędzony przez każdego niezmiennie wynosił 10 minut i 46 sekund.

Na komputerach 9 godzin na Netfliksie

Grupa Google na komputerach przyciągnęła w zeszłym miesiącu 22,09 mln internautów, każdego średnio na 5 godzin, 59 minut i 31 sekund, wobec 22,25 mln użytkowników oraz 6 godzin, 19 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania w styczniu.

Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) zanotowała spadek liczby użytkowników z 13,02 do 12,64 mln, Grupa Allegro - z 10,07 do 9,71 mln, Ringier Axel Springer Polska - z 9,18 do 8,7 mln. Za to Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 10,76 do 10,91 mln.

W przeglądarkowym Netfliksie przy spadku liczby użytkowników z 3,13 do 2,9 mln średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 8 godzin, 24 minut i 56 sekund do 9 godzin, 2 minut i 35 sekund.

Przeglądarkowy YouTube na komputerach zanotował spadek z 13,89 do 13,73 mln, Facebook - z 12,12 do 11,77 mln, Allegro.pl - z 9,12 do 8,79 mln, a WP.pl - z 7,56 do 7,44 mln. Natomiast na Temu.com liczba odwiedzających zmalała z 3,69 do 3,06 mln.

Autor: Tomasz Wojtas

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas