Po wakacjach na stronach Wirtualnej Polski pojawią się kolejne pasma wideo na żywo, które pod koniec roku trafią też do kanału telewizyjnego WP1 emitowanego na MUX-8. - Jesteśmy w trakcie castingu na prowadzących. Przeglądamy też oferty dostawców zewnętrznych, spotykamy się z producentami i przygotowujemy koncepcje własnych programów - opisuje portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Pawlak, szef WP1.
Przygotowywany przez spółkę zależną Wirtualnej Polski kanał WP1 zgodnie z koncesją ma mieć charakter interaktywny i uniwersalny profil programowy. Będzie zawierał treści o edukacji medialnej i treści pochodzące z nowych mediów.
Wirtualna Polska od jesieni ub.r. emituje już na portalu WP.pl dwa codziennie pasma wideo na żywo: rano publicystyczny, a po południu lifestylowy. Wydawca zapowiedział już, że w kanale będą też emitowany magazyn reportażowo-interwencyjny „Interakcja” oraz pasma z filmami i serialami.
Szef WP1 Wojciech Pawlak, pełniący tę funkcję od połowy marca, mówi portalowi Wirtualnemedia.pl, że trwają prace nad kolejnymi autorskimi programami. - Będą mieć zróżnicowaną tematykę: poczynając od pasm publicystycznych, infotainmentowych, poprzez magazyny rozrywkowo-publicystyczne, trochę podobne do programów śniadaniowych, po programy oparte na interakcji z widzami, co wynika z charakteru naszej koncesji - opisuje.
Obecnie wybierani są prowadzący nowych programów. - Szukamy rozwiązania miksowego: prowadzimy rozmowy z kilkoma znanymi osobami z doświadczeniem telewizyjnym, a jednocześnie w castingu szukamy zupełnie nowych twarzy - mówi Pawlak.
Nowe pasma po wakacjach zacznie emitować WP.pl, natomiast po uruchomieniu WP1 trafią także do ramówki tego kanału. Na starcie ma on nadawać codziennie około trzech godzin własnych programów. - Obecnie trwa praca wewnętrzna nad zmianami w redakcjach Wirtualnej Polski, tak żeby dostarczały też treści do naszych programów, zwłaszcza rozrywkowych i publicystycznych - opisuje szef WP1.
Pozostałą część ramówki nowego kanału wypełnią treści zewnętrzne. - Przeglądamy oferty dostawców zewnętrznych, spotykamy się z producentami. Z koncesji wynika, że filmy i seriale będą wypełniać znaczną część prime-time’u - zapowiada Wojciech Pawlak.
Do zespołu stacji rekrutowani są obecnie specjaliści od zakupu treści, planowania i koordynacji ramówki oraz marketingu. W najbliższych miesiącach pojawi się również dyrektor programowy. Kanał będzie mieć managerów do sprzedaży niestandardowych form reklamowych (np. product placementu i sponsoringu), natomiast sprzedaż klasycznego czasu reklamowego zostanie powierzona najprawdopodobniej Polsat Media lub TVN Media.
WP1 nie jest ostateczną nazwą rynkową stacji. - Zakończyliśmy program badawczy, który mam nadzieję pozwoli nam szybko podjąć ostateczną decyzję co do marki kanału - zaznacza Wojciech Pawlak.
Wirtualna Polska poinformowała w marcu br., że na WP1 w tym i przyszłym roku wyda ponad 20 mln zł, a w 2018 roku kanał ma osiągnąć rentowność, mając prawie 30 mln zł wpływów i ok. 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Stacja będzie nadawana na ósmym multiplekesie naziemnej telewizji cyfrowej, razem z kanałami Metro (należy do Agory), Spektrum TV (Grupa ZPR Media), Zoom TV i trzema kanałami Telewizji Polskiej. Multipleks ma zostać uruchomiony w czwartym kwartale br.