Internet2020-03-05
12

Wirtualna Polska kupiła serwis o grach Polygamia.pl

Wirtualna Polska przejęła serwis o grach wideo Polygamia.pl. Witryna przez cztery lata działała niezależnie, a wcześniej przez siedem lat należała do Agory.

Przejęcie Polygamia.pl jest na tyle mało znaczącą transakcją dla Wirtualnej Polski, że firma nie poinformowała o niej w komunikacie giełdowym. Nie podaje, ile zapłaciła za witrynę.

Serwis Polygamia.pl zajmuje się tematyką gier wideo, zamieszcza informacje, komentarze i recenzje, także w formie wideo. Ruszył w 2006 roku jako serwis blogowy, w połowie 2008 roku został przejęty przez Agorę, która sprzedała go pod koniec 2015 roku. W ostatnich latach wydawcą witryny była spółka Cronix.

Do Wirtualnej Polski należy już serwis Gryonline.wp.pl, a w szerszej tematyce IT - także Dobreprogramy.pl (kupione pod koniec 2013 roku) oraz Komorkomania.pl i Fotoblogia.pl (przejęte wraz z NextWeb Media za 19,4 mln zł plus warunkowe 3,5 mln zł).

- Wirtualna Polska Media jest niekwestionowanym liderem wśród polskich wydawców internetowych, również w obszarze Nowe Technologie. Posiadamy w swoim portfolio szereg serwisów tematycznych, takich jak: Komórkomania, Fotoblogia czy dobreprogramy. Dołączenie do portfolio serwisu Polygamia pozwoli nam teraz rozwijać dynamicznie rosnący segment gamingu i e-sportu - uzasadnia Joanna Pawlak, prezes Wirtualna Polska Media.

Polygamia.pl nadal będzie tworzona przez dotychczasowy zespół redakcyjny.

Pod koniec lutego br. Wirtualna Polska Holding razem ze swoimi spółkami zależnymi zaciągnęła kredyty w wysokości do 978 mln zł, z czego do 602 mln zł ma zostać przeznaczone na akwizycje i inne inwestycje. Według nieoficjalnych ustaleń Wirtualnemedia.pl firma jest zainteresowana kupnem Grupy Interia wystawionej na sprzedaż przez Bauer Media.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 519 mln zł oraz 44,27 mln zł zysku netto (wobec 49,4 mln zł rok wcześniej).

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. wszystkie strony i aplikacje internetowe Wirtualna Polska Holding miały 21,81 mln użytkowników i 3,13 mld odsłon, a sam portal WP.pl - 17,42 mln użytkowników i 2,02 mld odsłon.

Autor:tw

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas