Internet2015-05-29
8

Wirtualna Polska myśli o własnej telewizji

Nadawcy telewizyjni w konsultacjach KRRiT dotyczących oferty programowej ósmego multipleksu wskazali, że powinny znaleźć się tam telewizja uniwersalna, lifestylowa oraz informacyjna. Swoje kanały chcą na MUX-8 umieścić m.in. Wirtualna Polska, PIKE czy Fratria.

Konsultacje Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zostały zorganizowane, aby poznać opinie rynku i widzów o tym jakie cztery kanały nadawców komercyjnych powinny trafić na ósmy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej. Zajmą one cztery miejsca na MUX-8, bo pozostałe trzy sloty zarezerwowano dla TVP, która będzie mogła tam umieścić trzy kanały w jakości SD albo jeden w SD i jeden w HD.

Poza osobami fizycznymi w konsultacjach wzięło udział 10 podmiotów gospodarczych działających na rynku mediów elektronicznych lub zamierzających podjąć taką działalność. - W odpowiedziach nadawców dominowały następujące propozycje programów: uniwersalny, lifestylowy oraz informacyjny - podała w komunikacie KRRiT.

Ze stanowisk konsultacyjnych wynika, że wejść na rynek telewizyjny zamierza Grupa Wirtualna Polska, kontrolująca drugi największy w Polsce portal horyzontalny. - Zaoferowała program uniwersalny, oparty w istotnej części na oryginalnych, polskich propozycjach programowych - poinformowała Krajowa Rada.

Jak już podawaliśmy, własny kanał na multipleksie chce uruchomić też posiadająca tygodnik „W Sieci” i portal wPolityce.pl Fratria. - Spółka nie wskazała konkretnego profilu programu. Dołączyła dwa stanowiska konsultacyjne, w których podkreślono wagę tego, aby był to program nadawany przez polskiego nadawcę, uczciwie opowiadającego o współczesnej Polsce, skierowany do ogółu publiczności, umożliwiający odbiorcy uzyskanie informacji o otaczającym go świecie z różnorodnych punktów widzenia - podał regulator (więcej na ten temat).

Swój projekt kanału telewizyjnego z partnerem przygotowuje też Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, która przestawiła w konsultacjach podobne stanowisko jak Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej. PIKE chce uruchomić stację tworzoną z nadawcami telewizji lokalnych, która zajmie się „popularyzacją tematyki regionalnej i samorządowej” (dowiedz się więcej).

Telewizja Puls w konsultacjach przedstawiła program poradnikowy skierowany do seniorów, kanał hobbystyczny (np.: wędkarski, akwarystyczny, ogrodniczy), program o tematyce krajoznawczej, program o charakterze poradnikowo-lifestylowym. - Nadawca wskazał także na potrzebę kanału sportowego, religijnego i informacyjnego - podano w komunikacie.

Agora w swoim stanowisku napisała, że na MUX-8- powinny znaleźć się kanały uniwersalne oraz kanał związany z tematyką stylu życia, a ZPR Media zaproponowała na ten multipleks dwa kanały uniwersalne, jeden kanał lifestylowy i jeden serialowo-filmowo-rozrywkowy. Z kolei Discovery Networks stwierdziło, że w ofercie naziemnej telewizji powinien znaleźć się „program powstały w oparciu o audycje najwyższej jakości, pozwalające polskiemu widzowi poszerzać horyzonty i pogłębiać wiedzę na temat problemów otaczającego nas świata”. Natomiast Grupa TVN uważa, że najlepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie na MUX-8 kanału telezakupowego, wskazując na posiadaną przez siebie stację Mango 24.

W konsultacjach brały udział też osoby prywatne, które w większości twierdziły, że na ósmy multipleks powinna trafić Telewizja Republika (dowiedz się więcej). W ramach konsultacji do biura KRRIT nadesłano 11384 stanowisk, w tym 7200 maili i 1214 listów pocztą tradycyjną.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji konkurs na kanały, które zajmą MUX-8 ogłosi po tym jak Urząd Komunikacji Elektronicznej wyłoni operatora tego multipleksu. W tym konkursie rywalizują ze sobą Telewizja Polska, Emitel, spółka Polski Operator Telewizyjny (kontrolowana przez TVN i Polsat) oraz spółka Time z Grupy ZPR Media (więcej na ten temat).

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:Wirtualna Polska, MUX, MUX-8, multipleks

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas