Internet2016-03-09
7

Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)

W lutym br. strony Grupy Wirtualna Polska miały więcej użytkowników od witryn Grupy Onet-RASP, natomiast wśród serwisów prowadziły trzy globalne portale: Google, Facebook i YouTube. Większość stron zanotowała gorsze wyniki niż w styczniu - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Z badania gemiusAudience realizowanego przez firmę Gemius wynika, że w lutym br. strony i aplikacje internetowe Google odwiedziło w Polsce 21,2 mln realnych użytkowników, czyli 96,5 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Zasięg tych witryn wzrósł w skali miesiąca o 0,52 pkt proc.

Google jest bez zmian zdecydowanie najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce. Spośród podmiotów zajmujących dalsze miejsca tylko Facebook ma zasięg zbliżony do 80 proc., zasięgi stron Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP wynoszą po ok. 70 proc., a po ponad 50-procentowe zasięgi mają jeszcze tylko Grupa Allegro, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl.

Wśród polskich wydawców od kilku miesięcy liderem zasięgowym pozostaje Grupa Wirtualna Polska, która w lutym miała 15,69 mln realnych użytkowników, o 498,2 tys. więcej niż Grupa Onet-RASP. Obaj wydawcy zanotowali podobne spadki zasięgu w skali miesiąca, a dzieląca ich różnica nieznacznie zmalała.

Natomiast Grupa Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 1,48 pkt proc. zasięgu, a Grupa Gazeta.pl zyskała 1,09 pkt proc., w efekcie czego dystans między wydawcami zmalał do 417,4 tys. użytkowników.

Większość wydawców zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca, co jest naturalną zmianą, wynikającą m.in. z tego, że luty był w tym roku o dwa dni krótszy od stycznia. Przy czym zasięg stron Grupy TVN wzrósł o 1,62 pkt proc., co ma związek przede wszystkim ze startem wiosennej ramówki w kanałach TVN.

Zobacz tabelę


Wśród domen najpopularniejsze jest Google.pl, które w lutym miało 20,45 mln polskich użytkowników, co oznacza zasięg wynoszący 93,04 proc. (o 0,16 pkt proc. więcej niż miesiąc wcześniej). Natomiast zajmujące czwartą pozycję Google.com miało 14,3 proc. użytkowników i 65,06 proc. zasięgu (o 1,72 pkt proc. mniej niż w styczniu).

Na drugim miejscu znalazł się Facebook z 17,45 mln użytkowników i YouTube z 16,6 mln. Pierwszy portal zanotował w skali roku niewielki wzrost zasięgu (o 0,2 pkt proc.), a drugi - nieznaczny spadek (o 0,13 pkt proc.).

W czołowej dwudziestce najwięcej pod względem zasięgu straciły WP.pl (o 3,36 pkt proc.), Onet.pl (o 2,88 pkt proc.), Cda.pl (o 2,75 pkt proc.) i Allegro.pl (o 2,46 pkt proc.).

Zobacz tabelę

Badaniem gemiusAudience są objęci internauci w wieku 7-75 lat. W lutym br. w badaniu wzięło udział 100 883 użytkowników, a liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano na 21,97 mln.

Przy opracowywaniu wyników gemiusAudience wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown (z trzeciego kwartału ub.r. i badania Maluchy z ub.r.).

Firma Gemius przez ostatnie 10 lat prowadziła dla PBI badanie polskiego internetu pod nazwą Megapanel. Z początkiem br. realizację takiego badania przejął Instytut GfK. Pierwsze wyniki nowego pomiaru, ze stycznia, nie zostały jeszcze podane, ich publikację przesunięto na czas nieokreślony.

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas