Internet2015-09-21
10

Wirtualna Polska startuje w konkursie na MUX-8, chce nadawać kanał interaktywny

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Wirtualna Polska Holding poprzez swoją spółkę zależną WP1 przystąpiła do konkursu na zagospodarowanie ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-8). Stara się o koncesję na kanał o uniwersalnym profilu tematycznym i charakterze interaktywnym.

Konkurs ogłoszony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji na początku sierpnia dotyczy czterech kanałów na MUX-8 o profilu uniwersalnym. WP1 ubiega się o koncesję na ten mający mieć charakter uniwersalny oraz zawierać „audycje poświęcone rozwojowi społeczeństwa, gospodarki, kultury i przemianom obyczajowym we współczesnych warunkach szybkiego rozwoju technicznego i technologicznego”, a także „audycje poświęcone edukacji medialnej oraz treści pochodzące z nowych mediów”.

Wirtualna Polska Holding podkreśla, że tworzenie takiego kanału wpisuje się w strategię Grupy Wirtualna Polska (największej spółki zależnej firmy, wydającej większość jej serwisów internetowych), której istotnym elementem jest rozwój treści wideo. Przypomnijmy, że wydawca na początku br. zbudował własne studio wideo, w którym realizowane są m.in. cykliczne krótkie programy o różnej tematyce, a od tego tygodnia - codzienny poranny program na żywo (niedługo pojawi się także podobny program popołudniowy). Ponadto Grupa WP w najbliższym czasie uruchomi bezpłatny serwis VoD.

- Stworzenie kanału WP1 na MUX-8 stanowiłoby kolejny krok w rozwoju Grupy WP, który pozwoli nam na osiągniecie synergii związanych z produkcją treści multimedialnych oraz procesami technologicznej integracji internetu i telewizji -  Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding. - Jakościową alternatywę dla stacji telewizyjnych może dziś stanowić tylko kanał uniwersalny o nowoczesnej formule, mający realną szansę na szeroki udział w widowni. Przystępując do konkursu przedstawiliśmy więc projekt interaktywnej, ogólnotematycznej stacji telewizyjnej ze zróżnicowanym spektrum programowym, zdolnej konkurować z dużymi rynkowymi graczami - opisuje.

Oferta programowa kanału tworzonego przez WP1 ma obejmować różnorodne gatunki i formy telewizyjne: od rozrywki, przez filmy fabularne, dokumenty, programy publicystyczne, po sport i formaty reality tv. Ma być skierowana do możliwie szerokiej grupy zarówno widzów telewizyjnych, jak też internautów. W założeniach będzie tworzona w ścisłej współpracy z Grupą Wirtualna Polska, a uzupełnieniem będą pozyskiwane od partnerów materiały zewnętrzne, głównie polskiej produkcji.

- Dostrzegamy postępującą integrację telewizji i internetu zarówno w warstwie warsztatu produkcyjnego, jak i dystrybucji treści. Trendy światowe wskazują przy tym, iż obecność wielokanałowa (simulcasting, second screen, mobile, HbbTV) staje się kluczowa dla zwiększania konkurencyjności oraz przyciągania do mediów szerszej widowni. Uruchamiając kanał WP1, zamierzamy docierać do szerokiej widowni, propagując przy tym nową kulturę odbioru telewizji, w której widzowie są zapraszani do aktywnego uczestnictwa w tworzeniu treści medialnych - zapowiada Grzegorz Czapski, VP corporate development w Grupie WP.

Udział w konkursie na kanały na MUX-8 zadeklarowały też m.in. Telewizja Polska (chcąca być także operatorem multipleksu), Kino Polska TV (z minimum czterema kanałami), Agora (z minimum dwoma stacjami), ZPR Media (z co najmniej dwoma kanałami), Telewizja Puls (też z dwoma stacjami). Natomiast ze startu w konkursie zrezygnowała Fratria.

W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 145,3 mln zł wpływów ze sprzedaży i 9,6 mln zł zysku netto. Na początku maja spółka weszła na giełdę i ze sprzedaży akcji uzyskała większość z posiadanych w połowie br. ponad 80 mln zł wolnych środków, które przeznacza na rozwój, m.in. poprzez akwizycje. W środę ogłosiła przejęcie za 12,5 mln zł finansowych porównywarek Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, na przełomie maja i czerwca kupiła serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl (za 4 mln zł) oraz Grupę NextWeb Media (za ok. 20 mln zł).

W lipcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 18,38 mln użytkowników i 3,55 mld odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Autor:tw

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas