Internet2015-08-31
5

Wirtualna Polska szykuje bezpłatny serwis VoD i myśli o udziale w konkursie na MUX-8

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

W najbliższym czasie Grupa Wirtualna Polska, wraz z partnerami, uruchomi serwis z bezpłatnymi treściami VoD. Wydawca zastanawia się również nad udziałem w konkursie na kanały w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Grupa Wirtualna Polska finalizuje obecnie rozmowy z producentami i dystrybutorami treści, które znajdą się w jej serwisie VoD. Wydawca nie podaje, które to firmy, jaki konkretnie profil tematyczny będzie mieć nowy serwis ani jaką nazwę. Nieznany jest też dokładny termin jego startu. Wiadomo natomiast, że wszystkie materiały będą w nim dostępne za darmo, po obejrzeniu reklam. - Wszystko, co robimy, jest usługami bezpłatnymi - zapowiedział Jacek Świderski, prezes Grupy WP.

Najpopularniejszym polskim legalnym serwisem VoD jest obecnie VoD.pl (należący do Grupy Onet.pl), a dalej pod względem zasięgu są Player.pl, Ipla i dział VoD serwisu TVP.pl (zobacz szczegółowe statystyki). Na wszystkich większość materiałów jest darmowa, a część (np. nowe filmy i seriale) odpłatna (na Player.pl płatna oferta ma się pojawić w najbliższym czasie, znajdą się w niej m.in. kanały sportowe Eleven Sports Network).

Mimo tylu konkurentów Grupa WP wierzy, że na rynku jest jeszcze miejsce na kolejny darmowy serwis VoD. - Kierujemy się dwoma sygnałami: z jednej strony reklamodawcy od czasu do czasu zwracają nam uwagę, że taki serwis stanowiłby dobre uzupełnienie naszego portfolio, a z drugiej strony użytkownicy nie mają obecnie możliwości oglądania u nas dłuższych form wideo - tłumaczył Jacek Świderski.

Wydawca na razie zainwestował sporo w produkcję własnych krótkich treści wideo. Wiosną br. uruchomił kierowane przez Jacka Amsterdamskiego studio wideo, w którym realizowane są m.in. cykliczne programy o różnej tematyce. Dzięki temu znacząco wzrosła liczba emitowanych treści wideo, a wpływy z reklam przy nich wzrosły trzycyfrowo w ujęciu procentowym (firma nie podaje, o ile konkretnie). Grupa WP tłumaczy, że odpowiada w ten sposób na rosnące zapotrzebowanie marketerów na reklamy wideo. - Póki co nie wyczerpaliśmy jeszcze ich popytu, wszystkie nasze zasoby wideo są wyprzedane reklamowo - stwierdził Jacek Świderski.

Kolejnym segmentem ekspansji Grupy Wirtualna Polska może być naziemna telewizja cyfrowa. Wydawca rozważa udział w konkursie na cztery kanały na MUX-8, ogłoszonym przez KRRiT na początku sierpnia. Nie ujawnia, o ile i które miejsca na multipleksie będzie się starać ani nawet czy jest zdecydowany złożyć ofertę.

- Rynek telewizyjny jest dużym wyzwaniem - przyznał Jacek Świderski. - Jeśli mielibyśmy wejść na niego i konkurować z tamtejszymi graczami, musielibyśmy to dobrze przemyśleć i policzyć. Dopiero co Krajowa Rada opublikowała warunki konkursu, poznaliśmy też uwarunkowania techniczne MUX-8. Na podjęcie decyzji o udziale w konkursie mamy czas do 18 września - dodał.

Przypomnijmy, że Agora zapowiedziała złożenie ofert na dwa kanały na MUX-8, a Grupa ZPR Media - na co najmniej dwa.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas