Internet2016-09-01
12

Wirtualna Polska wdraża platformę przyspieszającą ładowanie się serwisów i nową wersję poczty mailowej

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Grupa Wirtualna Polska jest w trakcie przenoszenia sekcji tematycznych WP.pl na autorską platformę contentową PaKo. Wydawca wprowadza też nowe wersje poczty e-mailowej na portalach WP.pl i o2.pl.

Platforma PaKo w drugim kwartale została wdrożona na portalu WP.pl w sekcjach Kobieta, Facet i Gwiazdy, a w obecnym kwartale jest wprowadzana w sekcjach Wiadomości, Film, Teleshow, Tech i Moto. Do końca br. zostanie na nią przeniesionych jeszcze kilkadziesiąt działów portalu.

Dzięki nowej platformie strony uruchamiają się dużo szybciej niż dotychczas, co ma pozytywny wpływ na satysfakcję odwiedzających. - Każda sekunda opóźnienia ładowania się strony prowadzi do istotnego spadku zaangażowania użytkowników: liczby wykonywanych odsłon, konwersji i satysfakcji, ponadto rośnie bouce rate. A to przekłada się na spadek przychodów - tłumaczy Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski. - Jak nigdzie indziej widać to na urządzeniach mobilnych. Internauci mobilni są dużo bardziej niecierpliwi - zaznacza.

Wydawca poinformował, że po przeniesieniu na platformę PaKo serwis WP Kobieta zaczął uruchamiać się średnio w ciągu półtorej sekundy. Przełożyło się to w krótkim okresie na wzrost liczby jego odsłon o 30 proc.

Nowe rozwiązanie zostało przygotowane przez Wirtualną Polskę we własnym zakresie na początku br. - Wiązało się to z dużymi inwestycjami i zaangażowaniem dużego zespołu - podkreśla Jacek Świderski.

Wirtualna Polska wdraża również nową wersję poczty e-mailowej, którą przygotowywała przez prawie dwa lata. Jest ona oparta na zupełnie innym systemie i obejmuje nowe interfejsy użytkownika (osobne na WP.pl i o2.pl). Do nowej usługi przeniesiono już ok. 80 proc. kont mailowych na o2.pl.

Według danych wydawcy od zeszłego roku liczba aktywnych użytkowników poczty WP.pl i o2.pl rośnie, podczas gdy we wcześniejszych kilku latach notowała systematyczne spadki.

Z badania Gemius/PBI wynika, że w lipcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 19,33 mln realnych użytkowników i 3 mld odsłon.

Autor:tw

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas