Biznes2017-05-16
17

Wirtualna Polska ze wzrostem wpływów i niższym zyskiem, 879 tys. zł z telewizji WP

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży do 103,54 mln zł i spadek zysku netto do 2,98 mln zł. Z kanału telewizyjnego WP miała 879 tys. zł wpływów i 3,96 mln zł straty EBITDA.

Przychody Wirtualna Polska Holding wzrosły w skali roku o 17,1 proc. - z 88,45 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 103,54 mln zł w minionym kwartale. Zdecydowaną większość z nich stanowiły wpływy gotówkowe, które zwiększyły się z 79,86 do 95,35 mln zł.

Firma zanotowała niewielkie spadki wyników EBITDA (z 24,4 do 20,84 mln zł) i skorygowana EBITDA (z 25,86 do 25,05 mln zł). Jej zysk z działalności operacyjnej zmalał natomiast z 14,55 do 8,72 mln zł, zysk przed opodatkowaniem - z 10,56 do 4,24 mln zł, a zysk netto - z 8,18 do 2,98 mln zł.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników finansowych segmentu online, który na przychodach gotówkowych kolejny kwartał nieprzerwanie rośnie, tym razem rok do roku o ponad 18 proc., a skorygowany zysk EBITDA o prawie 12 proc. Mijają właśnie dwa lata od wprowadzenia WP na giełdę i w tym okresie przychody spółki urosły o 52 proc., EBITDA o 35 proc., a kurs akcji o 55 proc. - wylicza Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

- Wynik pierwszego kwartału jest obciążony przesunięciami w rozpoznawaniu przychodów i kosztów barterowych kampanii reklamowych pomiędzy kwartałami, które rozliczają się w dłuższym horyzoncie czasu bezwynikowo. Oznacza to, że mogą one wykazywać przejściowy wynik dodatni bądź ujemny. Przewidujemy, że przychody z tych transakcji osiągniemy w kolejnych okresach rozliczeniowych - dodaje Elżbieta Bujniewicz-Belka, członek zarządu i dyrektor finansowa firmy.

Prawie wszystkie wpływy Wirtualna Polska Holding osiągnęła z działalności w internecie. Przychody ze sprzedaży w tym segmencie wzrosły w skali roku z 88,45 do 102,66 mln zł, a wynik EBITDA - z 24,48 do 24,8 mln zł.

Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. strony i aplikacje internetowe firmy miały 20,72 mln realnych użytkowników i 2,91 mld odsłon, a sam portal WP.pl - 14,17 mln użytkowników i 1,87 mld odsłon.

Pod koniec ub.r. Wirtualna Polska Holding uruchomiła kanał telewizyjny WP. W minionym kwartale jego wpływy ze sprzedaży wyniosły 879 tys. zł, a strata EBITDA - 3,96 mln zł.

W marcu i kwietniu w telewizji WP zaszły spore zmiany: dyrektorem programowym została Barbara Bilińska, odszedł prezes Wojciech Pawlak, pożegnano się z kilkorgiem prezenterów i wydawców (m.in. Igorem Sokołowskim, Magdaleną Siemiątkowską, Karoliną Jakobsche, Małgorzatą Ohme i Katarzyną Krupą) oraz wprowadzono duże zmiany w ramówce.

Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu kanał WP miał 0,19 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej.

- Cieszymy się, że w kwietniu 2017 r. Telewizja WP uzyskała o ponad 60% wyższy udział w widowni z grupy komercyjnej (16-49) niż w miesiącu poprzedzającym, a w ostatnim tygodniu zajęliśmy pierwsze miejsce wśród stacji MUX8 w telewizjach kablowych. To pierwsze efekty pracy nowego zespołu zarządzającego stacją i wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt - podkreśla Jacek Świderski.

Autor:tw

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas