Internet2018-10-30
13

Wirtualna Polska za 75 mln zł kupuje serwis budowlany Extradom.pl

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Wirtualna Polska Holding przejmuje 100 proc. udziałów w spółce Extradom.pl zajmującą się sprzedażą internetową projektów architektonicznych. Wartość transakcji to 75 mln zł.

Zgodnie z umową Wirtualna Polska w ciągu 10 dni zapłaci 52,9 mln zł, a w pierwszej połowie grudnia br. - 6,5 mln zł. Natomiast pozostała część (15,5 mln zł) kwoty transakcji zostanie na razie zatrzymana przez WP - jak określono w komunikacie spółki - „w celu zabezpieczenia standardowych w tego typu transakcjach ryzyk i będzie płatna w sposób, w terminach oraz w kwotach określonych w umowie”. Sprzedającymi są spółka ASP Capital oraz dwie osoby fizyczne.

Środki z kredytu

Środki na sfinansowanie przejęcie Wirtualna Polska ma z kredytu. Pod koniec ub.r. firma podpisała z konsorcjum banków umowę, na mocy której wzięła kredyty w łącznej kwocie do 500 mln zł do spłaty w ciągu siedmiu lat.

- Wirtualna Polska staje się jeszcze bardziej e-commerce’owa i bardziej wrocławska. W tym mieście siedzibę ma nasze odzieżowe Domodi, wnętrzarski Homebook i finansowy TotalMoney. Dziś, do tych liderów w swoich kategoriach w Polsce, dołącza Extradom. To nie jest serwis z setkami tysięcy użytkowników. To jest serwis użytkowników z setkami tysięcy złotych potrzeb. Traktujemy tę akwizycję jako wejście w rynek e-commerce budownictwa jednorodzinnego - komentuje Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski.

Spółka Extradom.pl, działająca od 2000 roku, zajmuje się sprzedażą internetową projektów architektonicznych oraz zarządza serwisem społecznościowym z inspiracjami i radami dla osób budujących domy. Serwis Extradom.pl agreguje ponad 18 tys. projektów budowlanych.

W br. Extradom.pl ma osiągnąć 35,7 mln zł przychodów i 6,3 mln zł znormalizowanego zysku EBITDA. Spółka nie ma zadłużenia finansowego.

Natomiast w ub.r. spółka zanotowała 28,13 mln zł wpływów sprzedażowych i 3,47 mln zł zysku netto. Przychody ze sprzedaży towarów klientom indywidualnym wyniosły 17,93 mln, ze sprzedaży towarów dealerom - 6,29 mln zł, z reklam - 2,76 mln zł, z telemarketingu - 681,7 tys. zł, a ze sprzedaży projektów - 457,5 tys. zł.

- Dzięki połączeniu Extradom i Homebook będziemy mogli skupić się na poprowadzeniu polskiego konsumenta przez całą ścieżkę zakupową od projektu domu, poprzez materiały budowlane, aż do wyposażenia wnętrz. Klienci Extradom corocznie wydają kilka miliardów złotych w procesie budowy swoich domów - będziemy pomagać im w optymalizacji decyzji zakupowych - podobnie jak robimy to w innych marketplace’ach Grupy WP - zapowiada Grzegorz Kruk, wicepreses Wirtualnej Polski ds. e-commerce.

- Wejście do holdingu Wirtualnej Polski to dla Extradom możliwość dynamicznego rozwoju i poszerzenia grona klientów. Cieszymy się, że możemy być częścią tak ambitnej grupy, lidera polskiego internetu. Dzięki temu będziemy korzystać z ogromnych doświadczeń i zaplecza biznesowego przy rozwijaniu serwisu. To szczególny moment dla spółki i naszych pracowników - dodaje Katarzyna Jankowska, general manager w Extradom.pl.

WP w br. kupiła resztę udziałów Homebooka

W br. Wirtualna Polska wykorzystała opcję do zakupu mniejszościowych udziałów w przejętej cztery lata temu spółce Homebook (obejmującej serwisy Homebook.pl, Domodi.pl i Allani.pl). W marcu za 35 proc. udziałów zapłaciła 85 mln zł, a we wrześniu za pozostałe 14 proc. - 33,4 mln zł. Obecnie jest jedynym właścicielem spółki.

Ponadto należąca do WP firma Wakacje.pl kupiła spółkę My Travel, do której należy 116 salonów sprzedaży wycieczek (wartość transakcji wyniesie od 10 do 19 mln zł) oraz serwis Parklot.pl umożliwiający rezerwację miejsc parkingowych przy lotniskach.

W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding osiągnęła 250,05 mln zł przychodów ze sprzedaży i 27,73 mln zł zysku netto. W segmencie internetowym miała 243,13 mln zł wpływów i 80,37 mln zł skorygowanego zysku EBITDA, a Telewizja WP zanotowała 6,92 mln zł przychodów i 4,4 mln zł skorygowanej straty EBITDA. W segmencie internetowym 58 proc. wpływów firmy pochodzi z e-commerce.

Autor:tw

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas