Grupa Miinto, właściciel polskiego serwisu modowego Showroom.pl otrzymała ponad 13 mln euro od inwestorów. Wśród nowych nowych firm zaangażowanych finansowo w Miinto jest wydawnictwo Hubert Burda Media. Dzięki pozyskanym środkom Miinto zamierza wejść na nowe rynki.
Miinto łączy lokalne butiki i marki z klientami w 8 krajach, w ubiegłym roku podatkowym firma sprzedała produkty za prawie 100 mln euro i spodziewa się dalszego znacznego wzrostu w bieżącym roku podatkowym.
Jak wyjaśnia Miinto jednym z powodów wzrostu przychodów jest zwiększenie średniej wartości koszyka pojedynczego zamówienia do 150 euro, oraz 300 euro w segmencie premium, co z kolei było możliwe dzięki silnemu partnerstwu z lokalnymi butikami i markami w Europie.
Teraz poinformowano, że Miinto otrzymało 13 mln euro finansowania od obecnych i nowych inwestorów. Dzięki najnowszemu zastrzykowi finansowemu grupa zamierza umocnić swoją pozycję na istniejących rynkach, przy jednoczesnym wejściu na nowe.
Do grupy inwestorów zaangażowanych finansowo w Miinto dołączył koncern medialny Hubert Burda Media poprzez swoje ramię inwestycyjne Burda Principal Investments (BPI).
- Miinto to atrakcyjna firma o solidnych fundamentach, która jest obecnie w trakcie bardzo ekscytującej podróży, w której my też chętnie uczestniczymy - zaznacza w komunikacie Christian Teichmann, dyrektor zarządzający w Burda Principal Investments.
Grupa Miinto została założona w 2009 r. i obecnie liczy 200 osób pracujących w centrali w Kopenhadze oraz w biurach regionalnych w Oslo, Amsterdamie, Sztokholmie, Warszawie, Hamburgu, Mediolanie i Zurychu. Miinto sprzedaje produkty online w Danii, Szwecji, Norwegii, Holandii, Belgii, Polsce, Szwajcarii i Włoszech.
W Polsce Miinto weszło w posiadanie platformy Showroom.pl poprzez kupno udziałów w czerwcu br. Showrom.pl to inwestycja BPI i polska platforma poświęcona lokalnej modzie. W październiku br. Showroom.pl ruszył z kampanią „Mamy tyle wspólnego” przedstawiającą różne wzorce kobiecości.