Internet2014-01-20
16

Włodzimierz Schmidt: Internet staje się w polskiej gospodarce branżą wiodącą

- Internet to medium, które jak żadne inne pozwala dotrzeć do precyzyjnie określonego użytkownika z dostosowanym do niego przekazem reklamowym. Dodatkowo daje możliwość interakcji z klientem i to w czasie rzeczywistym - mówi w rozmowie z nami Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

- Jednocześnie nigdzie indziej nie pojawia się tak wiele coraz nowszych i skuteczniejszych modeli reklamowych. Dlatego też bardzo duża część serwisów www zaczyna przynosić już bardzo konkretne dochody. Sytuacja jest jednak podobna do każdego innego medium w jednej podstawowej kwestii - sprzedaje się to, co jest dobre i/lub popularne. Jeśli wydawca zaoferuje klientowi satysfakcjonujący zasięg lub możliwość dotarcia do interesującego odbiorcy, jego serwis ma bardzo duże szanse na szybki zwrot z inwestycji. To tylko kwestia czasu, kiedy coraz większa ilość reklamodawców będzie wybierała ten kanał komunikacji. Widać to choćby w wynikach badania Adex, które jasno pokazuje, że wydatki w internecie wciąż dynamicznie rosną - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

- Reklama internetowa od początku badania Adex notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu. Zeszłoroczny 10 proc. przyrost był najsłabszym, jednak na tle innych mediów, był to i tak rewelacyjny wynik. Jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, należy się spodziewać zapewne większej dynamiki wzrostu wydatków na reklamę internetową, napędzanej lepszymi wskaźnikami makroekonomicznymi. Podobnie jak w zeszłym roku liderami powinny być mobile i wideo, większe znaczenie powinno mieć też RTB - prognozuje Schmidt.

- Rola branży internetowej stale rośnie i mimo, że nie jest ona gałęzią gospodarki, ze względu na udział w PKB (prognozowany na 2015 rok udział w PKB to 4,1 proc. wg raportu BCG) staje się branżą wiodącą. Może nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale udział internetu w generowaniu PKB przekracza już dziś poziom osiągany w górnictwie, czy rolnictwie. Jeżeli przyjrzymy się badaniu Adex od 2007 roku, czyli od kiedy to badanie jest realizowane, to okaże się, że reklama internetowa permanentnie notuje dwucyfrowe wzrosty, co ją zdecydowanie wyróżnia na tle innych mediów - podkreśla Schmidt.


Z Włodzimierzem Schmidtem, prezesem zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, rozmawiamy o polskim rynku internetowym, jego potencjale, szansach i zagrożeniach, a także o działaniach podejmowanych przez IAB Polska.

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas