Prasa2023-05-31
14

Wojciech Wybranowski przestanie być naczelnym „Głosu Wielkopolskiego”

Wojciech Wybranowski z końcem maja przestanie być redaktorem naczelnym „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press). Redakcją kierował dwa lata. Na razie nie wiadomo, kto go zastąpi.

Wojciech Wybranowski nie będzie już kierował „Głosem Wielkopolskim” - dowiedzieliśmy się od źródeł zbliżonych do redakcji. Z Wybranowskim we wtorek nie udało nam się skontaktować.

Wybranowski naczelnym wielkopolskiego tytułu Polska Press został równo dwa lata temu – na początku czerwca 2021 roku, po tym jak wydawnictwo przejął PKN Orlen.

Wybranowski z mediami jest związany od prawie trzech dekad. Karierę dziennikarską rozpoczynał właśnie w „Głosie Wielkopolskim”, następnie związany był z tytułami ogólnopolskimi, m.in.: „Naszym Dziennikiem”, „Rzeczpospolitą”, „Uważam Rze”, „Do Rzeczy”, Wirtualną Polską, portalem TVP Info oraz węgierskim portalem Remix News.

Do Polska Press przeszedł z TVP Info, gdzie od grudnia 2020 jako felietonista i publicysta portalu Tvp.info publikował felietony, opinie i komentarze. W 2020 roku był felietonistą portalu Wirtualna Polska, odszedł z tego portalu po trzech miesiącach współpracy. Od 2016 roku był też stałym komentatorem politycznym i społecznym na antenach TVP i Polskiego Radia.

Wojciech Mucha zrezygnował z kierowania dziennikami Polska Press

W listopadzie ub.r. funkcję redaktora naczelnego „Dziennika Polskiego” i „Gazety Krakowskiej” przestał pełnić Wojciech Mucha, który poprosił o rozwiązanie umowy z Polska Press grupą „z powodów osobistych”.

Jak wynika z danych PBC, w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż „Głosu Wielkopolskiego” wyniosła 8409 egz. (spadek o 23,01 w porównaniu do ub.r.). Tytuł był trzecim najlepiej sprzedającym się dziennikiem Polska Press, po „Gazecie Pomorskiej” i „Dzienniku Zachodnim”.

W ub.r. Polska Press przy wzroście przychodów o 4,7 proc. do 329,3 mln zł i kosztów operacyjnych o 13,7 proc. do 375,4 mln zł miała 23 mln zł straty netto, o 7,8 mln zł mniej niż przed rokiem. Prawie połowę przychodów Polska Press wypracowała z usług reklamowych: w prasie, internecie i poprzez eventy. W ub.r. wpływy w tym obszarze sięgnęły 160,37 mln zł, rosnąc rok do roku o 6,5 proc.

Autor:jsx

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas