Internet2019-09-30
9

WP Finanse wyprzedziły Infor.pl i Rp.pl, w dół Gazetaprawna.pl (TOP10 serwisów biznesowych)

Wśród serwisów o tematyce gospodarczo-prawnej liderem jest bez zmian Money.pl przed Business Insider Polska. WP Finanse pod względem zasięgu wyprzedziły Rp.pl i Infor.pl, ta ostatnia witryna podobnie jak Gazetaprawna.pl zanotowała w skali miesiąca spory spadek odwiedzalności.

Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) w kategorii gospodarczo-prawnej odwiedziło w sierpniu br. 6,96 mln użytkowników, co dało 24,85 proc. zasięgu. Wykonali na stronie 57,93 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 12 minut i 9 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) 4,88 mln internautów wykonało 28,77 mln odsłon oraz spędziło średnio po 12 minut i 19 sekund. W rankingu jest jeszcze po jednym serwisie Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska. Sekcja finansowa WP.pl, działająca pod marką WP Finanse, zanotowała 4,29 mln użytkowników, 22,83 mln odsłon oraz 10 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania, a dział Pieniądze portalu Fakt.pl - 2,86 mln użytkowników, 8,84 mln odsłon oraz 3 minuty i 7 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.

Dwie witryny na liście ma też Infor Biznes. Na Infor.pl 4,18 mln odwiedzających wykonało 15,6 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie 4 minuty i 34 sekundy, a na Gazetaprawna.pl - 2,35 mln internautów wygenerowało 6,76 mln odsłon i spędziło średnio 2 minuty i 33 sekundy. W zestawieniu jest jeszcze jeden serwis związany z tytułem prasowym - portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) z 4,09 mln użytkowników i 19,28 mln odsłon.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Pod względem średniego czasu korzystania i przeciętnej liczby odsłon zdecydowanym liderem jest Bankier.pl (Bonnier Business Polska). 2,15 mln internautów wykonało tam 39,29 mln odsłon (na każdego przypadło 18,3 odsłony) i spędziło średnio 20 minut i 31 sekund.

Sekcja Next na Gazeta.pl zanotowała 2,75 mln użytkowników i 12,05 mln odsłon, a TVN24BiS.pl - 2,14 mln użytkowników i 7,12 mln odsłon.

Z miesiąca na miesiąc Money.pl zanotował wzrost liczby użytkowników o 62,5 tys. (0,9 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 141,6 tys. (0,2 proc.) i średniego czasu korzystania o 8 sekund (1,1 proc.). Business Insider Polska zyskał 270,8 tys. użytkowników i 1,47 mln odsłon (czyli odpowiednio 5,9 i 5,4 proc.) przy spadku przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 15 sekund (2 proc.).

Jeszcze większe wzrosty osiągnęły WP Finanse - o 502,1 tys. użytkowników, 2,77 mln odsłon oraz 43 sekundy średniego czasu korzystania (to odpowiednio 13,3, 13,8 i 7,6 proc.). Dzięki temu serwis pod względem zasięgu wyprzedził Infor.pl i Rp.pl. Ten pierwszy stracił w skali miesiąca 20,6 tys. odwiedzających, 457,8 tys. odsłon  i 10 sekund średniego czasu (0,5, 2,8 i 3,5 proc. w dół), a drugi zyskał 200 tys. użytkowników i 987,9 tys. odsłon (5,1 i 5,4 proc. w górę).

Sekcja Pieniądze na Fakt.pl zanotowała spadek o 219,4 tys. odwiedzających i 2,64 mln odsłon (czyli o 7,1 i 23 proc.), a Gazetaprawna.pl - o 98,3 tys. użytkowników i 462,5 tys. odsłon (4 i 6,4 proc.)

Bankier.pl przy spadku liczby użytkowników o 53,1 tys. (2,4 proc.) zyskał 3,52 mln odsłon (9,8 proc.), natomiast sekcja Next portalu Gazeta.pl zanotowała wzrost liczby użytkowników o 141,8 tys. (5,4 proc.) i spadek liczby odsłon o 609,4 tys. (4,8 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas