Internet2013-07-16
19

WP i Onet przyciągają na najdłużej, słabo o2.pl i Gazeta.pl

Wśród głównych portali horyzontalnych najwięcej czasu na przeciętnego użytkownika notują WP.pl i Onet.pl, a najmniej - o2.pl i Gazeta.pl. Które działy serwisów najmocniej przyciągają internautów? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kwietniu br. na WP.pl przeciętny użytkownik spędził 5 godzin i 45 minut, a na Onet.pl - 4 godziny i 59 minut - wynika z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Przy czym Onet.pl odwiedziło 13,28 mln real users, a WP.pl - 11,61 mln, ten pierwszy portal zanotował ogółem o 97 tys. godzin więcej od drugiego (69,3 mln wobec 69,2 mln).

Przeciętny użytkownik Interii spędził w tym serwisie 3 godziny i 44,5 minuty, a portal zanotował ogółem 29,55 mln godzin. Z o2.pl użytkownik korzystał średnio przez godzinę i 44 minuty, a z Gazeta.pl - godzinę i 5 minut. Jednak ten drugi serwis miał ponad dwa razy więcej real users niż pierwszy (9,74 mln wobec 4,02 mln), dlatego ogółem zanotował prawie trzy razy dłuższy czas (21,51 mln godzin wobec 7,25 mln).

>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)

Zobacz tabelę


WP.pl straciła w skali roku 10,5 minuty na użytkownika (to spadek o 2,9 proc.), Onet.pl - 39 minut (spadek o 11,6 proc.), a Gazeta.pl - 10 minut (13,4 proc. w dół). Jednak ponieważ WP.pl zyskała w tym czasie 740 tys. real users, ogółem zanotowała czas o 4,84 mln godzin dłuższy, a Gazeta.pl dzięki zyskaniu 1,29 mln real users - czas o 10,95 mln godzin dłuższy.

Z kolei Interia.pl zyskała ponad 12 minut na użytkownika (wzrost o 5,8 proc.) i mając 405 tys. real users więcej niż przed rokiem, zanotowała 4 mln godzin więcej. Nieznaczny wzrost zanotowało natomiast o2.pl: niecałe pół minuty na użytkownika i 400 tys. godzin ogółem.

Zobacz tabelę


Na WP.pl, Onecie, Interii i o2.pl użytkownicy zdecydowanie najwięcej czasu spędzają, korzystając z sekcji komunikacyjno-społecznościowych (czyli głównie z poczty mailowej). Poczta Wp.pl zanotowała 4,5 razy dłuższy czas na użytkownika niż strona główna portalu, a poczta o2.pl - prawie 6 razy dłuższy. Witryny komunikacyjne Onetu osiągnęły wynik ponad dwa razy większy niż strona główna portalu, a strony komunikacyjno-społecznościowe Interii - pięć razy większy. Wyjątkiem jest Gazeta.pl, na której z działów społecznościowych użytkownicy korzystali sześć razy krócej niż ze strony głównej i dwa razy krócej niż z sekcji informacyjnych.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku

W czołówce najdłużej przyciągających użytkowników sekcji wszystkich portali oprócz o2.pl i Interii znalazły się działy ogólnoinformacyjne. Najlepszy wynik w przeliczeniu na użytkownika osiągnęła sekcja informacyjna Onetu - 55,5 minuty, podczas gdy działy WP.pl i Gazeta.pl - po ok. 30 minut. Dział ogólnoinformacyjny Interii zanotował 20 minut na użytkownika, natomiast na stronie głównej o2.pl linki do informacji społeczno-politycznych odsyłają na serwis Sfora.pl, w którym przeciętny użytkownik spędził w kwietniu prawie 26 minut.

Zresztą portal o2.pl ma wydzielonych niewiele sekcji tematycznych, a większość z nich działa jako osobne serwisy, m.in. Sfora.pl, Sportfan.pl, Hotmoney.pl, Biztok.pl czy Filmtok.pl. Również w przypadku Gazeta.pl sekcje sportowe, gospodarcze i rozrywkowe funkcjonują jako odrębne strony (odpowiednio: Sport.pl; Wyborcza.biz; Plotek.pl, Deser.pl czy Lula.pl).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas