Internet2012-03-16
9

WP odpowiada Onetowi: w mobile’u liczą się odsłony, a my ich nie ‘podbijamy’

Przedstawiciele Wirtualnej Polski polemizują z opinią szefa Onetu Roberta Bednarskiego, że w mobilnym internecie odsłony nie są najważniejszą miarą popularności. Zaprzeczają przy tym, że podwyższają swoje statystyki w tym zakresie kosztem użyteczności.

W wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl prezes Grupy Onet Robert Bednarski na stwierdzenie, że mobilne serwisy Wirtualnej Polski i Orange notują więcej odsłon, odpowiedział: „Dystansujemy się od takiej miary w mobilnym internecie, jak odsłony” (przeczytaj całą rozmowę).

Tymczasem Michał Gawryszewski, dyrektor ds. strategii i analiz Wirtualnej Polski, zwraca uwagę, że odsłony to na razie jedyny powszechnie przyjęty i akceptowany przez rynek wskaźnik pomiaru serwisów mobilnych.

- Wszystkie podmioty, w tym portale, audytowane w badaniu Megapanel PBI/Gemius są analizowane w ten sam sposób. WP jest liderem, jeśli chodzi o odsłony mobilne i rozumiemy, że trudno niektórym konkurentom pogodzić się z tym faktem
- podkreśla Gawryszewski.

Zapowiada przy tym, że od styczniowych wyników Megapanelu, które zostaną opublikowane w przyszłym tygodniu, mobilne aktywa WP.pl będą podzielone na analogiczne kategorie tematyczne jak w przypadku Onetu. - Liczymy na to, że podążą za nami także inni sieciowi gracze - dodaje Michał Gawryszewski.

Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. według Megapanelu serwisy mobilne WP i Orange zanotowały ponad 84 mln odsłon, a strony Onetu - prawie 72 mln (zobacz szczegółowe dane).

Przedstawiciele Wirtualnej Polski nie zgadzają się też z sugestią Roberta Bednarskiego, że statystyki ich stron mobilnych są podwyższane poprzez funkcjonalności utrudniające życie użytkownikom, a generujące więcej odsłon.

- Rozwijając nasze produkty mobilne, stawiamy na ich funkcjonalność, wygodę, łatwość korzystania i jakość. Liczba mobilnych odsłon jest naturalną pochodną atrakcyjności naszych serwisów i poczty e-mailowej dla użytkowników - opisuje Anna Kęsicka, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Wirtualnej Polsce. - Sugerowanie, że podbijamy statystyki mobilne przez „funkcjonalności utrudniające życie użytkownikom” jest próbą zdyskredytowania nie tyle naszej pozycji, co wyboru internautów, korzystających z mobilnej oferty WP.pl - zaznacza.

Autor:tw

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas