Internet2012-01-31
6

WP.pl: nowa strona główna z dwoma kolumnami, reklamy z „nową, lepszą Polską”

Na WP.pl wprowadzono nową stronę główną, w której zamiast dotychczasowych trzech są dwie kolumny. Wspiera to kampania reklamowa pod hasłem „Nowa, lepsza Polska to Wirtualna Polska” przygotowana przez portal wspólnie z agencją Crazy Mouse.

Nowa strona główna WP.pl ma układ dwukolumnowy. W prawej, węższej kolumnie znajdują się odnośniki to tekstów newsowych - wiadomości z kraju (w tym lokalnych) i świata, sportu, biznesu, motoryzacji i innych głównych dziedzin. Natomiast lewa, szersza kolumna to sekcja redakcyjna, w której zamieszczane są artykuły o bardzo różnorodnej tematyce - od nowinek ze świata nauki, poprzez teksty lifestylowe i rozrywkę, po ciekawostki. U samej góry logo portalu jest prezentowane w skróconej formie - jako WP.pl, co podkreśla zmianę w całościowej komunikacji portalu.

Na stronie zrezygnowano z eksponowania poszczególnych serwisów tematycznych, stawiając na szersze sekcje o wspólnej tematyce, takie jak „Styl Życia”, „Rozrywka”, „Ciekawostki” czy „Społeczności”. - Internautów interesuje konkretna dziedzina czy dany temat, a mniej istotne jest dla nich, z jakiej witryny pochodzi artykuł, który akurat czytają - uzasadnia Michał Bagiński wydawca strony głównej WP.pl. Ponadto wprowadzono sekcję „Tylko w wp.pl”, w której znajdują się najciekawsze autorskie materiały przygotowane przez redakcję portalu albo na jej zlecenie.

Jednocześnie umożliwiono użytkownikom personalizowanie strony poprzez przesuwanie poszczególnych boksów oraz zmienianie ich objętości i wyglądu. Na stronie działa też geotargeting, dzięki czemu internautom w różnych regionach kraju wyświetlają się odpowiednie informacje lokalne.




Wprowadzenie nowej strony głównej WP.pl wspiera kampania reklamowa pod hasłem „Nowa, lepsza Polska to Wirtualna Polska”. Akcja rozpoczęła się etapem teaserowym, w którym reklamy zawierały intrygujące hasła, zapowiadające duże zmiany („likwidujemy trzeci filar”, „teraz wszystko będzie przejrzyste”, „każdy ma prawo wiedzieć więcej”, „to Ty tworzysz własny układ”) i głoszące nadejście „nowej, lepszej Polski”. We wszystkich layoutach i spotach znalazło się odniesienie do strony promocyjnej nowalepszapolska.pl, na której umieszczono kalendarz odliczający czas pozostały do wprowadzenia zmian oraz połączona z Facebookiem funkcjonalność pozwalająca użytkownikom na publikowanie postulatów oraz prowadzenie dyskusji z innymi internautami.




Obecnie rozpoczęła się właściwa odsłona kampanii, w której wokół znanych już sloganów umieszczono informacje wyraźnie informujące o zaletach nowej strony głównej WP.pl. Cała akcja - rozpoczęta 23 stycznia, a zaplanowana do 5 lutego - obejmuje radio (m.in. Radio Zet, Radio Złote Przeboje, Roxy FM, RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic Time Eska, Eska Rock, Radio Wawa, Polskie Radio), prasę (dzienniki, tygodniki, m.in. „Rzeczpospolita”, „Polska”, „Gazeta Giełdy Parkiet”, „Newsweek”, „Przekrój”, „Wprost”, „Uważam Rze”) oraz internet (m.in. Wirtualna Polska, Gadu Gadu, Ipla, Wirtualnemedia). Kreację kampanii przygotowała agencja Crazy Mouse, a planowaniem i zakupem mediów zajęły się dział marketingu i zespół ds. planowania mediów Wirtualnej Polski.

Autor:tw

Więcej informacji:WP.pl

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas