Internet2018-11-27
11

WP.pl przed Onetem w informacjach i publicystyce, mocno w górę Gazeta.pl

W kategorii informacyjno-publicystycznej WP.pl zanotowała w październiku więcej użytkowników i odsłon oraz dłuższy średni czas korzystania przez internautów niż Onet. W skali roku największy wzrost odwiedzalności osiągnęła Gazeta.pl, a niewielkie spadki zanotowały Wyborcza.pl i SE.pl.

W październiku br. strony WP.pl z kategorii informacyjno-publicystycznej (obejmującej głównie tematykę polityczną i społeczną) odwiedziło 8,82 mln realnych użytkowników, czyli 31,74 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 177,23 mln odsłon, a każdy spędził średnio 37 minut i 26 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Strony informacyjno-publicystyczne Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotowały niższe statystyki w każdym z tych parametrów: miały 7,67 mln użytkowników, 112,78 mln odsłon oraz 25 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Gazeta.pl (Agora) w kategorii informacji i publicystyki odwiedziło 6,3 mln internautów, wykonując 72,54 mln odsłon oraz spędzając średnio po 13 minut i 42 sekundy. Natomiast TVN24.pl przy 5,43 mln użytkowników zanotował 81,85 mln odsłon oraz godzinę, 23 minuty i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei strony Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) o tematyce informacyjnej i publicystycznej miały 5,03 mln użytkowników, 68,25 mln odsłon oraz 15 minut i 12 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a witryny Interii z tej kategorii - 4,33 mln użytkowników, 52,04 mln odsłon oraz 20 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania. Wyborcza.pl (Agora) zanotowała w tej kategorii 3,95 mln użytkowników, 25,49 mln odsłon oraz 8 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania, a SE.pl - 3,46 mln użytkowników, 22,56 mln odsłon oraz 5 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.

W zestawieniu nie ma portalu o2.pl (Wirtualna Polska), ponieważ w badaniu Gemius/PBI nie ma w nim wydzielonej sekcji informacyjno-publicystycznej. Serwis od czterech lat jest oparty na stronie głównej, na warstwie której można czytać teksty, a także korzystać z multimediów i poczty elektronicznej.

Na komputerach WP.pl w informacjach i publicystyce zanotował 5,03 mln użytkowników, 79,08 mln odsłon oraz 37 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Onet - 4,6 mln użytkowników, 61,12 mln odsłon oraz 26 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania.

Na stronach informacyjno-publicystycznych TVN24.pl odwiedzający spędzał przeciętnie 2 godziny, 9 minut i 32 sekundy, a na analogicznych strona SE.pl - tylko 5 minut i 4 sekundy.

Z kolei na smartfonach i tabletach strony informacyjne i publicystyczne WP.pl odwiedziło 6,18 mln internautów, wykonując 98,16 mln odsłon oraz spędzając średnio po 23 minuty i 13 sekund.

Onet.pl zanotował 4,88 mln użytkowników, 51,66 mln odsłon oraz 15 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Gazeta.pl - 4,86 mln użytkowników, 44,16 mln odsłon oraz 9 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania.

Na stronach TVN24.pl z tej kategorii odwiedzający spędził przeciętnie 35 minut i 39 sekund.

Wszystkie serwisy z kategorii informacyjno-publicystycznej poza dwoma ostatnimi osiągnęły w skali roku wzrosty zasięgu. WP.pl zyskała 3,66 pkt proc. (to 13 proc. w górę), jednocześnie miała o 33,21 mln odsłon więcej oraz o 7 minut i 33 sekundy dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika niż rok wcześniej (to odpowiednio 23,1 i 25,3 proc. w górę).

Onet zanotował wzrost o 3,64 pkt proc. zasięgu i 15,5 mln odsłon (to 15,2 i 15,9 proc. w górę) przy minimalnym spadku przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego (o 63 sekundy, czyli 3,9 proc.).

Gazeta.pl zyskała 6,97 pkt proc. zasięgu i 7,9 mln odsłon (44,4 i 12,2 proc. w górę), tracąc 2 minuty i 3 sekundy średniego czasu spędzonego przez użytkownika (13 proc. w dół). Natomiast Interia.pl osiągnęła wzrosty o 2,12 pkt proc. zasięgu, 8,76 mln odsłon oraz 63 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to 15,7, 20,2 i 5,4 proc. w górę).

TVN24.pl przy wzroście zasięgu o 0,4 pkt proc. (czyli 2,1 proc.) stracił 7,55 mln odsłon oraz 5 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania (8,4 i 6,3 proc. w dół), a Fakt.pl przy wzroście zasięgu o 1,36 pkt proc. (8,1 proc.) zanotował spadek o 1,14 mln odsłon (1,6 proc.) oraz minutę i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania (7,2 proc.).

Zasięg Wyborcza.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej zmalał o 0,31 pkt proc. (czyli 2,1 proc.), a SE.pl - o 0,68 pkt proc. (5,2 proc.). Oba portale zanotowały też niewielkie spadki liczby odsłon i wzrosty średniego czasu korzystania.

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas