WP SportoweFakty dalej są liderem zasięgowym wśród witryn sportowych, ale zmalała ich przewaga nad sekcją sportową Onetu. Spory spadek zanotował Sport.pl, za to znacząco wzrosły wyniki serwisu TVP Sport i sekcji sportowej portalu „Super Expressu”.
W sierpniu br. WP SportoweFakty, stanowiące dział sportowy WP.pl, odwiedziło 7,44 mln internautów, z których każdy spędził średnio 21 minut i 20 sekund. Zasięg witryny wyniósł 25,18 proc. - pokazują dane z badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Kolejne dwie witryny przyciągnęły ponad 6 mln internautów. Dział sportowy Onetu (Ringier Axel Springer Polska), do którego w połowie ub.r. włączono serwis „Przeglądu Sportowego”, zanotował 6,63 mln użytkowników, 21 minut i 43 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 22,45 proc. zasięgu, a sekcja sportowa Interii (Grupa Polsat-Interia) - 6,4 mln odwiedzających, 14 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 21,66 proc. zasięgu.
Sport.pl, funkcjonujący jako dział portalu Gazeta.pl (Agora), odwiedziło 5,48 mln internautów (dało to 18,54 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 13 minut i sekundę. Na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) sekcja sportowa zanotowała 3,37 mln użytkowników, 2 minuty i 44 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 11,4 proc. zasięgu, a na portalu TVN24 (TVN Warner Bros. Discovery) - 2,39 mln odwiedzających, 3 minuty i 9 sekund średniego czasu oraz 8,09 proc. zasięgu.
W zestawieniu są witryny dwóch stacji telewizyjnych. Platforma TVP Sport przyciągnęła 4,26 mln internautów (14,43 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 51 minut i 4 sekundy, a witryna Polsat Sport - 3,69 mln użytkowników (12,48 proc. zasięgu), średnio na 6 minut i 40 sekund.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na najdłużej przyciągała internautów platforma Flashscore oparta na wynikach meczów aktualizowanych w ich trakcie. Odwiedziło ją 2,7 mln użytkowników (9,13 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 43 minuty i 27 sekund. Natomiast Meczyki.pl zanotowały 2,48 mln użytkowników, 8,39 proc. zasięgu oraz 11 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca WP SportoweFakty straciły 275,4 tys. użytkowników (3,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 15 sekund (1,2 proc.). Dział sportowy Onetu zmniejszył stratę do lidera, bo osiągnął nieznaczny wzrost: o 10,4 tys. odwiedzających (0,2 proc.) i sekundę przeciętnego czasu korzystania (0,1 proc.).
W sekcji sportowej Interii przy spadku liczby odwiedzających o 154,2 tys. (2,3 proc.) średni czas spędzony przez każdego zwiększył się o 20 sekund (2,4 proc.). Natomiast Sport.pl stracił 602,6 tys. użytkowników (9,9 proc.) oraz minutę i 2 sekund średniego czasu (7,3 proc.).
Znacząco wzrosły wyniki witryny TVP Sport i sekcji sportowej portalu „Super Expressu”. Pierwsza zyskała 158 tys. użytkowników (3,8 proc.) oraz 19 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania (59,3 proc.), a druga - 552,4 tys. internautów (19,6 proc.) i 11 sekund średniego czasu (7,2 proc.).
Flashscore osiągnął wzrost o 23,3 tys. użytkowników (0,9 proc.) oraz 4 minuty i 2 sekundy średniego czasu korzystania (4,1 proc.), zaś Meczyki.pl - 183,5 tys. odwiedzających (8 proc.) i 13 sekund średniego czasu (2 proc.). W serwisie Polsat Sport ubyło 250,1 tys. internautów (6,3 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 30 sekund (8,1 proc.).
Z kolei dział sportowy na portalu TVN24 zyskał 79,7 tys. użytkowników (3,4 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 10 sekund (5 proc.).