Prasa2011-01-21
1

Wpływy reklamowe dzienników w 2010 r.: „GW" liderem, „Fakt" zyskał najwięcej

W ub.r. dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 2,33 mld zł, czyli o 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Liderem segmentu pozostała „Gazeta Wyborcza”, natomiast największy wzrost zanotował „Fakt”.

Z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) w 2010 roku zarobiła z reklam 783 mln zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji), czyli o 2,9 proc. mniej niż rok wcześniej. W pierwszej dziesiątce zestawienia jeszcze tylko bezpłatne „Echo Miasta” (Polskapresse) zanotowało spadek przychodów reklamowych – wynoszący aż 23,4 proc. Natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zarobił z reklam więcej niż w 2009 roku – o 27,2 proc. – w porównaniu do zsumowanych przychodów „Gazety Prawnej” i DGP, natomiast o 35,1 proc. mniej w zestawieniu z wpływami „Dziennika” i DGP.

Pozostałe dzienniki z czołówki rankingu wpływów reklamowych zanotowały ich wzrosty w porównaniu do 2009 roku. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił 19,9 proc. więcej, „Express Bydgoski” (Express Media) – 10,2 proc. więcej, „Rzeczpospolita” (Presspublica) – 9,2 proc. więcej, a bezpłatne „Metro” (Agora) – 8,5 proc. więcej. Nieco mniejsze wzrosty zanotowały „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) – 4 proc., „Super Express” (Murator) – 3,2 proc., oraz „Polska The Times” (Polskapresse) – 1,4 proc.

Zobacz tabelę

 
* Zsumowane wpływy „Dziennika” (ukazywał się do 12 września 2009) i „Dziennika Gazety Prawnej” (ukazuje się od 13 września 2009)
** Zsumowane wpływy „Gazety Prawnej” (ukazywała się do 12 września 2009) i „Dziennika Gazety Prawnej”
 

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas