We wrześniu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rokwcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Na pozycję lidera awansował "Polska DziennikZachodni". Raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych był"Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ześrednią 73 345 egz. (rok wcześniej 74 652 egz.) - wynika znajnowszych. wrześniowych danych Związku Kontroli DystrybucjiPrasy.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) - 73029 egz. (spadek sprzedaży o 10 proc.) a na trzecim uplasował się"Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 49 491 egz. (rok wcześniej49 741 egz.).
Zobacz tabelę
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedażwiększości największych dzienników regionalnych.
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.