Telewizja2015-10-01
3

„Wspaniałe stulecie” hitem TVP1. Serial śledzi 2 mln widzów

„Wspaniałe stulecie”„Wspaniałe stulecie”

„Wspaniałe stulecie” w jesiennej ramówce ogląda średnio 2,01 mln widzów, o 1,4 mln osób więcej niż pierwsze odcinki produkcji pokazywane w październiku ub.r. TVP1 w czasie emisji tureckiego serialu jest zdecydowanym liderem rynku.

Serial „Wspaniałe stulecie” nadawany jest w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 15.50. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że odcinki serialu - emitowane od 1 do 28 września br. - oglądało średnio 2,01 mln osób. Przełożyło się to na 25,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i 14,79 proc. w grupie 16-49.

W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 25 września br. Oglądało go 2,2 mln widzów.

Trzy topowe odcinki

Zobacz tabelę

Warto dodać, że pierwsze siedem odcinków serialu (emisja od 6 do 15 października ub.r.) oglądało średnio 624 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 8,74 proc. i 4,57 proc. udziału (zobacz te dane). Produkcja pokazywana była wówczas od poniedziałku do czwartku.

TVP1 w czasie emisji „Wspaniałego stulecia” jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wiceliderem jest Polsat, emitujący w tym czasie „Wydarzenia”, „Pogodę”, „Interwencję” i serial „Malanowski i Partnerzy”, co daje tej stacji średnią widownię na poziomie 1,16 mln osób. Trzeci jest TVN („Szkoła” i „Rozmowy w toku”; 743 tys. widzów). Z kolei na czwartym miejscu plasuje się TVP2 (gł. „Panorama - kraj” i „Pogoda - kraj” oraz powtórki licznych seriali; 250 tys. widzów).

Konkurencja

Zobacz tabelę

„Wspaniałe stulecie” pokazuje obraz XVI-wiecznej Turcji w czasach jej największej świetności. Głównym bohaterem produkcji jest Sulejman, najdłużej panujący władca Imperium Ottomańskiego, wybitny wódz, ale i człowiek renesansu. W haremie znajduje on miłość swojego życia - Aleksandrę, prawdopodobnie córkę prawosławnego duchownego spod Rohatynia.

Serial dotąd pokazywany był w 50 krajach, m.in. w Czechach, Chinach, Rosji, USA, Egipcie, Syrii, Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech, w Słowacji i na Litwie.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w sierpniu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 10,31 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas