Prasa2008-09-10
0

Współtwórca dziennika 'Polska' odchodzi z Polskapresse

Tomasz Wróblewski, wiceprezes i dyrektor zarządzający GrupyWydawniczej Polskapresse, który odpowiadał za projekt "Polska", poprawie dwóch latach pracy rozstaje się z wydawnictwem. Co dalej ztytułem i co na to branża?

- Decyzja ta była tylko potwierdzeniem tego, że moja rola wPolskapresse się skończyła - mówi nam Tomasz Wróblewski. W rozmowiez PAP dodaje, że Polskapresse nie jest zadowolona z tego, gdzieznalazł projekt i wydawnictwo samo chciało się z nim pożegnać -Wiem, że zostać chce w dziennikarstwie - odpowiada pytany o dalszeplany zawodowe. Wróblewski z Polskapresse związany był od listopada2006 roku. Wcześniej pracował jako redaktor naczelny tygodnika"Newsweek Polska". W przeszłości był także m.in. wicenaczelnym"Wprost".

Polskapresse nie komentuje przyczyn zmian w zarządzie. ObowiązkiWróblewskiego przejęła prezes spółki Dorota Stanek. Zarząd firmyjest teraz dwuosobowy i w jego skład wchodzi jeszcze GrzegorzHaftarczyk jako wiceprezes. Nowym dyrektorem wydawniczymPolskapresse została Izabela Marciniak, która ze spółką związanajest od 15 lat. Ostatnio był w niej szefem działu wydawniczego, awcześniej product managerem "Tele Magazynu".

- Komentując rozstanie Polskapresse z panem TomaszemWróblewskim, mógłbym powiedzieć: szkoda, że tak późno - mówi namMirosław Kowalski, były członek zarządu Polskapresse, obecnie szefprojektu MM Moje Miasto w Mediach Regionalnych. - To nie z powodówosobistych, ale ze względu na szkody jakie jego działania jakodyrektora zarządzającego, wyrządziły całej prasie regionalnej,choćby wspominając zamknięcie Mediatak, czego częściowymbeneficjentem są tytuły ogólnokrajowe - dodaje. Zdaniem RafałaLeszczyńskiego, analityka prasowego CR Media Consulting, decyzjaTomasza Wróblewskiego na pewno nie poprawi wizerunku gazety, aleteż nie należy jej rozpatrywać w kategoriach ogólnego kryzysuwydawnictwa.

Z danych ZKDP wynika, że suma średniej sprzedaży ogółemdzienników wchodzących w skład projektu "Polska" w lipcu br.wyniosła 305 tys. egz. i był to najniższy wynik miesięczny od czasuwejścia na rynek tytułów pod tą marką w połowie października br.(najlepszy wynik projekt miał w listopadzie ub. r. - 399 tys.egz.). W pierwszych siedmiu miesiącach 2008 roku sześć największychgazet wchodzących w skład projektu miało w sumie średnią sprzedażna poziomie 298 tys. egz., czyli o 4 proc. niższą niż wanalogicznym okresie 2007 roku.

Mimo spadającej sprzedaży Polskapresse inwestuje w tytuł. Wciągu kilku tygodni sfinalizuje zakup od Zbigniewa Jakubasa"Kuriera Lubelskiego" (dziennik od października ub.r. wchodzi już wskład projektu). Od poniedziałku wydawca przeprowadził zmiany wstrukturze "Polski". Dział Fakty 24 został podzielony na trzy nowedziały: Kraj, Świat i Nauka. Zmiany będą mieć także miejsce wdodatkach - piątkowy "Magazyn" znajdzie się w grzbiecie głównym, aukazujący się w soboty "Magazyn Rodzinny" będzie miał nową częśćpoświęconą zdrowiu, modzie i urodzie. W "Polsce MetropoliiWarszawskiej" ukazywać się ma natomiast piątkowyinformacyjno-kulturalny dodatek "Warszawa".

- Przyszłość dziennika "Polska" jest teraz jeszcze mniejklarowna, niż w chwili jego startu, choć i wtedy była bardzoproblematyczna. Zależy ona w dużym stopniu od tego, jakie krokiprogramowe, poczyni teraz wydawca, i determinacji właściciela dokontynuacji projektu - uważa Mirosław Kowalski.


Zobacz tabelę

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:Polska, Polskapresse

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas