Prasa2014-11-07
4

Wszystkie dzienniki regionalne na minusie. „Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”

We wrześniu br. nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych została „Gazeta Pomorska”, która wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła "Gazeta Współczesna”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) we wrześniu 2014 roku wyniosła 42 553 egz., czyli o 7,79 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. We wrześniu ub.r. tytuł ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,40 proc. do 41 740 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu we wrześniu 2014 roku wyniosła 31 038 egz., po spadku o 8,93 proc.

Z kolei największy spadek zanotowała „Gazeta Współczesna” (Media Regionalne), która zajęła miejsce 20. Średni wynik tego dziennika zmalał bowiem o 17,65 proc. i ostatecznie wyniósł 6 772 egz.

Zobacz tabelę


We wrześniu 2014 roku w porównaniu do sierpnia 2014 roku prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Kurier Szczeciński” (Kurier Szczeciński) - było to 18,60 proc. do 11 649 egz. Minimalnie zyskał tylko „Kurier Lubelski” (Polskapresse; do góry o 0,24 proc. do 4 512 egz.).

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas