Prasa2014-12-05
8

Wszystkie dzienniki regionalne na minusie. „Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”

W październiku br. nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych została „Gazeta Pomorska”, która wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła "Gazeta Współczesna”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) w październiku 2014 roku wyniosła 44 315 egz., czyli o 6,98 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W październiku ub.r. tytuł ten był drugi.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Natomiast na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,98 proc. do 44 200 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w październiku 2014 roku wyniosła 32 517 egz., po spadku o 10,19 proc.

Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Polski” (również Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca ósmego na dziesiąte. Średni wynik tego dziennika zmalał bowiem o 16,94 proc. i ostatecznie wyniósł 20 937 egz.

Zobacz tabelę


W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskało „Echo Dnia” (Media Regionalne) - było to 15,68 proc. do 22 989 egz. Minimalnie stracił tylko „Kurier Poranny” (Media Regionalne; w dół o 0,03 proc. do 6 268 egz.).

Zobacz tabelę


Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.



Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas