W I półroczu 2013 roku liderem dzienników regionalnych i lokalnych pozostał „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Dziennik Wschodni”.
Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w I półroczu 2013 roku wyniosła 53 342 egz., czyli o 9,89 proc. mniej niż w I półroczu 2012 roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji uplasowała się „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 10,52 proc. do 50 447 egz. Z czwartego na trzecie miejsce awansował „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), którego wynik sprzedażowy jednak spadł o 7,11 proc. do poziomu 36 740 egz.
>>> Sprzedaż „Rzeczpospolitej” i „GW” ostro w dół w I pół. 2013 r.
Natomiast największy spadek zanotował „Dziennik Wschodni” (Media Regionalne), który spadł z miejsca 20. na 21. Średni wynik tej gazety w I półroczu br. zmalał bowiem o 24,93 proc. i ostatecznie wyniósł 8 215 egz.
Zobacz tabelę
W czerwcu 2013 roku pierwsze miejsce zajął „Dziennik Zachodni”, którego średnia sprzedaż ogółem spadła względem czerwca ub.r. o 19,53 proc. do poziomu 48 100 egz.
Drugie miejsce należało do „Gazety Pomorskiej” (w dół o 14,85 proc. do 47 630 egz.), a trzecie - do „Expressu Ilustrowanego” (Polskapresse; spadek o 13,35 proc. do 35 610 egz.).
Również i w tym ujęciu wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dziennik Wschodni” - było to 25,19 proc.
Zobacz tabelęDane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.