Po trzech kwartałach br. wszystkie ogólnopolskie dzienniki notują spadki sprzedaży. Najwięcej w tym okresie straciły “Dziennik Gazeta Prawna” i “Gazeta Wyborcza”. Liderem zestawienia “Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od stycznia do września br. wyniosła 399 812 egz., co oznacza spadek o 9,90 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r.
>>> “Gazeta Wyborcza” musi przeprosić Antoniego Macierewicza, za co?
Wiceliderem zestawienia pozostała “Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik sprzedażowy zmalał o 11,22 proc. i wyniósł 271 751 egz.
Trzecie miejsce zajął tabloid “Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 172 914 egz. Oznacza to spadek na poziomie 5,51 proc.
>>> “Dziennik Gazeta Prawna”, “Wyborcza” i Rzeczpospolita” liderami spadku we wrześniu
Na czwartej pozycji uplasowała się “Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w pierwszych trzech kwartałach br. o 9,64 proc. i wyniosła 102 310 egz.
Największy spadek w rankingu zanotował “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) będący na miejscu piąty. Jego wynik sprzedażowy spadł bowiem o 12,19 proc. do 76 840 egz.
Najmniej stracił natomiast “Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 5,28 proc. i wyniosła 13 319 egz. Dało to temu dziennikowi siódmą lokatę w zestawieniu.
Zobacz tabelę