Prasa2016-08-10
3

Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w I półroczu. „Gazeta Pomorska” najchętniej kupowana

W I półroczu br. pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych zajęła „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w I półroczu 2016 roku wyniosła 38 117 egz., czyli o 9,36 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,25 proc. do 34 952 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I półroczu 2016 roku wyniosła 27 223 egz., po spadku o 11,81 proc.

Natomiast najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 19,81 proc. i ostatecznie wyniósł 3 166 egz.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tylko-gazeta-polska-codziennie-ze-wzrostem-sprzedazy-w-i-polroczu-2016-wiekszosc-tytulow-z-najnizsza-sprzedaza-w-historii ##

Zobacz tabelę

W czerwcu 2016 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 10,80 proc. do 36 387 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 32 432 egz., po spadku o 11,85 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (25 430 egz.; w dół o 12,78 proc.).

Również i tutaj największy spadek odnotowała „Polska Metropolia Warszawska” - było to 24,57 proc. do 2 839 egz.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/fakt-gazeta-wyborcza-i-super-express-z-najnizsza-sprzedaza-w-historii-przeglad-sportowy-o-12-proc-do-gory-dane-za-czerwiec ##

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas