Prasa2016-04-18
3

Wszystkie miesięczniki podróżnicze na minusie, najwięcej stracił „Voyage”

W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w styczniu 2016 roku wyniosła 30 020 egz. Była ona o 21,44 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 20 050 egz., po spadku w skali roku o 17,18 proc. Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,89 proc. i uplasował się na poziomie 8 312 egz.

Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 31,10 proc. i wyniosła zaledwie 4 189 egz. Tytuł ten prawdopodobnie zniknie z rynku.

Zobacz tabelę


W styczniu 2016 roku w porównaniu do grudnia 2015 roku wszystkie tytuły odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „NG Traveler” - było to 21,66 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas