Internet2019-11-19
3

Wyborcza.pl i Polskatimes.pl w górę, Przegladsportowy.pl ze spadkiem. SE.pl ma 9 mln użytkowników (serwisy dzienników)

W październiku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały serwisy internetowe „Gazety Wyborczej” Wyborcza.pl i Wyborcza.biz oraz Polskatimes.pl, natomiast sporo stracił Przegladsportowy.pl. Wśród witryn dzienników ogólnopolskich liderem jest niezmiennie SE.pl, wyprzedzający Wyborcza.pl i Fakt.pl.

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 9,14 mln realnych użytkowników, czyli 32,55 proc. wszystkich polskich internautów. Witryna zanotowała rekordowy zasięg w swojej historii. Odwiedzający wykonali na niej 94,06 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 8 minut i 32 sekundy.

Na Wyborcza.pl (Agora) 7,81 mln internautów wykonało 78 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 9 minut i 38 sekund, natomiast drugi serwis związany z „Gazetą Wyborczą” - Wyborcza.biz - zanotował 1,18 mln użytkowników, 2,48 mln odsłon oraz minutę średniego czasu korzystania. We wszystkich witrynach „GW” od prawie sześciu lat obowiązuje subskrypcyjny system dostępu do treści (za darmo można czytać do 10 tekstów miesięcznie), z którego na koniec września korzystało 200 tys. użytkowników, wobec 170,5 tys. na koniec ub.r.

Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 6,9 mln odwiedzających, 82,64 mln odsłon oraz 11 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania.

W serwisie „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) 4,61 mln internautów wykonało 21,99 mln odsłon i spędziło przeciętnie po 2 minuty i 58 sekund, a w witrynie wydawanego przez tę samą firmę „Parkietu” 210,8 tys. odwiedzających wygenerowało 1,51 mln odsłon oraz 6 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania.

Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) są związane trzy serwisy. W zeszłym miesiącu Dziennik.pl miał 3,12 mln użytkowników i 18,47 mln odsłon, Gazetaprawna.pl - 2,77 mln odwiedzających i 8,29 mln osłon, a Forsal.pl - 916,9 tys. użytkowników i 3,64 mln odsłon. Natomiast w serwisie „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) 692,4 tys. internautów wykonało 4,3 mln odsłon, a każdy spędził średnio 12 minut i 55 sekund.

Zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania zanotowała witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 35 minut i 24 sekundy. 2 mln odwiedzających wygenerowało tam 17,7 mln odsłon. Natomiast Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) zanotowała 2,03 mln użytkowników, 10,89 mln odsłon oraz 2 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Witryny „Naszego Dziennika” i „Gazety Polskiej Codziennie” osiągnęły zbyt niską odwiedzalność (nie zajrzała na niewystarczająca liczba uczestników badania Gemius/PBI), żeby ich wyniki mogły zostać oszacowane.

Z miesiąca na miesiąc SE.pl przy wzroście liczby użytkowników o 552,8 tys. (6,4 proc.) stracił 12,65 mln odsłon (12,7 proc.) oraz 2 minuty i 25 sekund średniego czasu korzystania (22,1 proc.). Podobnie zmieniły wyniki Fakt.pl: liczba użytkowników wzrosła o 182 tys. (2,7 proc.), liczba odsłon zmalała o 1,6 mln (1,9 proc.), a przeciętny czas korzystania skrócił się o 57 sekund (7,7 proc.).

Wzrosty we wszystkich statystykach osiągnęły witryny „Gazety Wyborczej”. Wyborcza.pl zyskała 846,4 tys. użytkowników, 13,55 mln odsłon oraz 52 sekundy średniego czasu korzystania (to odpowiednio 12,2, 21 i 9,9 proc. w górę), a Wyborcza.biz - 276 tys. odwiedzających, 736,3 tys. odsłon i 6 sekund przeciętnego czasu spędzanego na stronie (30,4, 42,1 i 11,1 proc. w górę).

Natomiast Przegladsportowy.pl stracił 311,6 tys. użytkowników (13,5 proc.) i 1,88 mln odsłon (9,6 proc.), za to średni czas korzystania ze strony wydłużył się o 2 minuty i 27 sekund.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas