"Gazeta Wyborcza", "Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco", "Viva!", "Z Życia Wzięte", "Twój Styl" i "Claudia" to tytuły, które mają największe czytelnictwo w swoich segmentach - wynika z najnowszej fali badania PBC General, raport Wirtualnemedia.pl.
"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez
14,86 proc. Polaków jest liderem segmentu tabloidów, zaś "Gazeta
Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,78 proc. respondentów, stoi na
czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się:
bezpłatne "Metro" (7,59 proc.), "Super Express" (7,32 proc.), a
także m.in. "Rzeczpospolita" (4,20 proc.) i "Dziennik" (3,94
proc.).
Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv
guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień",
który jest czytany przez 36,10 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu
wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,73 proc.)
znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pism
yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują
się cztery tygodniki poradnikowe: "Pani Domu", "Tina", "Chwila dla
Ciebie" i "Naj".
Liderem dwutygodników jest już po raz trzeci jest
"Przyjaciółka" (Edipresse Polska), która przeszła na
dwutygodniowy cykl wydawniczy w marcu br. Po ten tytuł sięga 17,18
proc. respondentów. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!"
(też Edipresse Polska; 11,25 proc.), będąca najpopularniejszym
magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press;
10,40 proc.), lider segmentu real life stories.
Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,19 proc. Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 12,50 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.
Zobacz tabelęSpośród siedmiu obecnych w badaniu
dwumiesięczników największym zainteresowaniem
czytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel
Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 5,33
proc.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2008 roku do maja 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24564 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* - następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "7 dni": grudzień 2008 (próba 20517), "Weranda Country": grudzień 2008 : luty 2009 (próba 12206 ), "Sens. Poradnik Psychologiczny": grudzień 2008: marzec 2009 (próba 8070). "Przyjaciółka" do lutego 2009 roku była badana jako tygodnik (próba dla niej wynosi 12206 przypadków), a "Komputer Świat Ekspert" i "Komputer Świat Ekspert" do grudnia 2008 roku były badane jako miesięczniki (próby dla tych tytułów wynoszą po 20517 przypadków).