Prasa2009-07-16
0

'Wyborcza', 'Tele Tydzień', 'Twój Styl' i 'Viva!' liderami swoichsegmentów

"Gazeta Wyborcza", "Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco","Viva!", "Z Życia Wzięte", "Twój Styl" i "Claudia" to tytuły, któremają największe czytelnictwo w swoich segmentach - wynika znajnowszej fali badania PBC General, raport Wirtualnemedia.pl.

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez14,86 proc. Polaków jest liderem segmentu tabloidów, zaś "GazetaWyborcza" (Agora), po którą sięga 14,78 proc. respondentów, stoi naczele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się:bezpłatne "Metro" (7,59 proc.), "Super Express" (7,32 proc.), atakże m.in. "Rzeczpospolita" (4,20 proc.) i "Dziennik" (3,94proc.).

Zobacz tabelę

Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tvguide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień",który jest czytany przez 36,10 proc. Polaków, zaś na drugim miejscuwśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,73 proc.)znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pismyellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasująsię cztery tygodniki poradnikowe: "Pani Domu", "Tina", "Chwila dlaCiebie" i "Naj".

Zobacz tabelę

Liderem dwutygodników jest już po raz trzeci jest"Przyjaciółka" (Edipresse Polska), która przeszła nadwutygodniowy cykl wydawniczy w marcu br. Po ten tytuł sięga 17,18proc. respondentów. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!"(też Edipresse Polska; 11,25 proc.), będąca najpopularniejszymmagazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press;10,40 proc.), lider segmentu real life stories.

Zobacz tabelę

Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "TwójStyl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,19 proc.Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje12,50 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest lideremkategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest naczele segmentu miesięczników poradnikowych.

Zobacz tabelę

Spośród siedmiu obecnych w badaniudwumiesięczników największym zainteresowaniemczytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (AxelSpringer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 5,33proc.

Zobacz tabelę



Badanie PBC General na zlecenie Polskich BadańCzytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut MillwardBrown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresieod grudnia 2008 roku do maja 2009 roku na losowej próbieogólnopolskiej osób (24564 przypadków), dobieranej z operatu PESELi realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS -Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "7dni": grudzień 2008 (próba 20517), "Weranda Country": grudzień 2008: luty 2009 (próba 12206 ), "Sens. Poradnik Psychologiczny":grudzień 2008: marzec 2009 (próba 8070). "Przyjaciółka" do lutego2009 roku była badana jako tygodnik (próba dla niej wynosi 12206przypadków), a "Komputer Świat Ekspert" i "Komputer Świat Ekspert"do grudnia 2008 roku były badane jako miesięczniki (próby dla tychtytułów wynoszą po 20517 przypadków).

Autor:pp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas