Telewizja2020-05-04
5

TVP przygotowała spot pokazujący, jak mają przebiegać wybory korespondencyjne. „Odpowiadamy na pytania widzów”

Telewizja Polska przygotowała spot, który ma przybliżać widzom procedury przy głosowaniu korespondencyjnym w nadchodzących wyborach prezydenckich. Powstał w odpowiedzi na pytania widzów. - Odpowiadamy na konkretne wątpliwości - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Krótki film informacyjny emitowany jest w TVP Info, TVP1 i TVP2. Pokazuje - krok po kroku - jak mają przebiegać wybory korespondencyjne.

- Spot został przygotowany na życzenie naszych widzów, którzy w ostatnim czasie kierowali do naszych redakcji bardzo dużo pytań dotyczących tego jak będzie wyglądała procedura głosowania. Dlatego postanowiliśmy przygotować specjalny materiał informacyjny żeby odpowiedzieć na te pytania - informuje Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, która przygotowała spot.

TVP Info emituje już od końca kwietnia dwa programy, które mają przybliżać widzom kwestie zbliżających się wyborów prezydenckich: „Raport polityczny” i „Pakiet wyborczy”. Pierwszy z programów to 10-minutowe wywiady z politykami (ministrami, senatorami, posłami, a także kandydatami na prezydenta i przedstawicielami sztabów wyborczych) na temat przygotowań do wyborów, drugi to publicystyczny cykl, w którym zaproszeni goście toczą rozmowy na temat ostatnich dni kampanii w czasie pandemii, możliwych scenariuszy wyborczych a także ewentualnych procedur głosowania w przypadku wejścia w życie ustawy o głosowaniu korespondencyjnym. Oba cykle prowadzą Magdalena Ogórek, Michał Rachoń i Adrian Klarenbach.

Z kolei Poczta Polska pod koniec kwietnia prowadziła kampanię wizerunkową, w której jedną z informacji było, że instytucja ta dostarczała w latach ubiegłych pakiety wyborcze osobom niepełnosprawnym.

Według przyjętej na początku kwietnia przez Sejm nowelizacji kodeksu wyborczego zaplanowane na 10 maja wybory prezydenckie mają zostać przeprowadzone drogą korespondencyjną. Przepisami zajmuje się obecnie Senat, który najprawdopodobniej wykorzysta cały przysługujący mu na to okres, więc nowelizacja najwcześniej może zostać uchwalona 7 maja.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszym kwartale br. średnia widownia minutowa TVP Info wynosiła 351 792 tys. osób, a udział stacji w rynku oglądalności - 5,02 proc. (po wzroście rok do roku o 52,12 proc.).

Autor:jk

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas