Reklama2013-06-11
11

Wybrano najbrzydsze reklamy outdoorowe w Polsce (foto)

W facebookowym konkursie stowarzyszenia Miasto Moje a w Nim za najbrzydszą reklamę zewnętrzną w Polsce uznano kompozycję plakatów na budynku w Olsztynie. Wyróżnienia przyznano reklamom na willi Poraj w Zakopanem i hotelu Forum w Krakowie.

W konkursie przeprowadzonym na facebookowym profilu stowarzyszenie Miasto Moje a w Nim kompozycja plakatów na elewacji budynku na rogu ulicy Pieniężnego i alei Piłsudskiego w Olsztynie zdobyła niechlubny tytuł miastoszpeciciela. Oddano na nią 265 lajków.

- To kumulacja wszystkich problemów związanych z obecnością reklam w mieście, czyli agresywność przekazu, ingerowanie w przestrzeń publiczną, obojętność władz i zatracenie bryły budynku. Olsztyński miastoszpeciciel razi tym bardziej, że znajduje się w centralnym punkcie miasta, tuż obok ratusza - oceniło jury w uzasadnieniu swojego wyboru.

Wyróżnienia zostały przyznane przez jury dwóm innym reklamom: na elewacjach will Poraj w Zakopanem (która zdobyła 93 głosy od internautów) oraz hotelu Forum w Krakowie (53 głosy). Pierwszą wyróżniono „za niszczenie zabytkowej, charakterystycznej architektury regionu oraz wkraczanie reklamy w obszar dziedzictwa kulturowego”, a drugą „za ingerencję w krajobraz kulturowy nie tylko o charakterze lokalnym”. Na tym drugim budynku znalazł się wielkoformatowy plakat promujący trwającą od miesiąca obniżkę cen w hipermarketach Tesco (przeczytaj więcej o tej kampanii i zobacz spot).

Nagrodę specjalną - za szpecenie krajobrazu górskiego - przyznano kompozycji reklam przy drodze w Kluszkowcach, niedaleko słynnych "Organów" Władysława Hasiora. Od internautów otrzymały one 79 głosów.

Pozostałe reklamy z finałowej dziesiątki znajdują się na kolejnej podstronie

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas