Internet2008-05-18
0

Wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych

Firma eMarketer skorygowała swoją prognozę odnośnie tegorocznychwydatków na reklamę w serwisach społecznościowych na rynkuamerykańskim.

W grudniu zeszłego roku eMarketer przewidywał, ze wydatki tewyniosą 1,6 miliarda dolarów. Teraz prognoza została obniżona do1,4 miliarda dolarów.

Z kolei w 2012 roku amerykańskie wydatki na reklamę w serwisachspołecznościowych mają według eMarketera wynieść 2,6 miliardadolarów. Wcześniej firma szacowała, że już w 2011 roku będą onewyższe i wyniosą 2,7 miliarda dolarów, a obecna prognoza zakłada wtym roku wydatki rzędu 2,4 miliarda dolarów.

eMarketer tłumaczy obniżenie swojej prognozy w omawianymsektorze zawirowaniami na rynkach finansowych oraz faktem, żeserwisy społecznościowe wciąż próbują wypracować skuteczny modelreklamowy.

Z danych firmy wynika również, że reklamodawcy najwięcej swoichpieniędzy wydadzą w bieżącym roku na reklamę w serwisach MySpace iFacebook (odpowiednio 755 i 265 milionów dolarów). Łącznie obiestrony zgarną 72 procent wszystkich tegorocznych wydatków nareklamy w społecznościowych serwisach za oceanem.

Skorygowana prognoza dla rynku amerykańskiego poskutkowałarównież obniżeniem szacunków odnośnie wydatków na reklamę wserwisach społecznościowych na całym świecie. W bieżącym roku mająone wynieść 2 miliardy dolarów. Do 2011 roku wartość ta ma wzrosnąćdo 3,8 mld USD wobec 4,1 mld USD zakładanych wcześniej.

źródło: eMarketer

Autor:km

Więcej informacji:serwis społecznościowy

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas