Prasa 2017-11-02
12

Wydawca „Do Rzeczy” z 1,3 mln zł zysku wyceniony na 23,4 mln zł. 50 proc. jego udziałów od Michała Lisieckiego chce kupić PMPG

PMPG Polskie Media (wydawca m.in. „Wprost”) zamierza przejąć od swojego prezesa i głównego akcjonariusza Michała M. Lisieckiego 50,1 proc. udziałów spółki Orle Pióro wydającej pisma „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy” oraz serwisy DoRzeczy.pl i SuperHistoria.pl. Orle Pióro wyceniono na 23,37 mln zł, w ub.r. spółka zanotowała 1,31 mln zł zysku.

Obecnie PMPG Polskie Media ma 309 udziałów Orlego Pióra stanowiących 30,9 proc. kapitału spółki, a Michał M. Lisiecki - 509 udziałów stanowiących 50,1 proc. kapitału. PMPG zamierza do końca br. przejąć te udziały od Lisieckiego.

Dlaczego? W komunikacie giełdowym PMPG Polskie Media tłumaczy, że zwiększy to możliwości firmy „w zakresie pozyskiwania kapitału na realizację celów strategicznych” oraz w zakresie generowania dochodu (zwłaszcza osiąganych w formie dywidendy), jak również „zapewni stabilność osiąganych przychodów w dłuższym horyzoncie czasowym”.

Spółka Orle Pióro powstała pod koniec 2012 roku, po tym jak grupa dziennikarzy - na czele z redaktorem naczelnym Pawłem Lisickim - po odejściu z „Uważam Rze” zaczęła tworzyć tygodnik „Do Rzeczy”, który zadebiutował na rynku na początku 2013 roku. Obecnie Orle Piór wydaje też miesięcznik „Historia Do Rzeczy” oraz serwisy DoRzeczy.pl (w rozbudowanej wersji uruchomiono go jesienią ub.r.) i SuperHistoria.pl (uruchomiony wiosną br.), a także organizuje plebiscyty Strażnik Pamięci i 100 proc. Polski Produkt.

W komunikacie PMPG podano, że Orle Pióro w 2013 roku zanotowało 10,8 tys. zł zysku, w 2014 roku - 560,7 tys. zł, w 2015 roku - 1,26 mln zł, a w ub.r. - 1,31 mln zł. Korzystając z metody dochodowej, określono wartość Orlego Pióra na 23,37 mln zł, tym samym 50,1 proc. udziałów firmy jest warte 11,92 mln zł.

Według danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” w sierpniu br. wynosiła 40 445 egz. („Historia Do Rzeczy” nie została zgłoszona do ZKDP).

Zarząd PMPG Polskie Media będzie konsultował tę wycenę i inne warunki kupna tych udziałów (zwłaszcza termin i formę zapłaty) ze swoją radą nadzorczą, a na transakcję musi się zgodzić walne zgromadzenie akcjonariuszy firmy. Głównym akcjonariuszem PMPG Polskie Media jest Michał M. Lisiecki, do którego należy 6,23 mln akcji spółki stanowiących 60 proc. kapitału i dających 59,9 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

W pierwszej połowie br. firma PMPG Polskie Media zanotowała 25,55 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,59 mln zł zysku netto. Na koniec wtorkowej sesji giełdowej za akcję spółki płacono 3,60 zł, a kapitalizacja firmy wynosiła 37,37 mln zł.

Autor: tw

KOMENTARZE (12) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas