Prasa2023-06-01
4

Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” z mniejszymi wpływami. Inwestuje w redakcje i IT

Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

W zeszłym kwartale grupa PMPG Polskie Media, wydająca m.in. tygodniki „Do Rzeczy” i „Wprost” oraz miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, przy spadku przychodów o 2,9 proc. do 10,72 mln zł zanotowała stratę EBITDA i operacyjną, a jej zysk netto wzrósł nieznacznie do 679 tys. zł.

Grupa PMPG Polskie Media podkreśla w sprawozdaniu, że osiągnięcie niewiele niższych przychodów niż przed rokiem było sukcesem, biorąc pod uwagę słabą koniunkturę reklamową w zeszłym kwartale.

Poniesione przez firmę koszty własne sprzedaży poszły w górę z 3,73 do 4,65 mln zł, koszty ogólnego zarządu - z 2,68 do 2,97 mln zł, a koszty sprzedaży zmalały nieznacznie - z 3,25 do 3,21 mln zł.

Wydawca wylicza, że zdecydował się na szerokie inwestycje w zasoby ludzkie Wprost.pl i „Do Rzeczy”, a także wydatne wzmocnienie zabezpieczeń serwerów i dodatkowe inwestycje w dział IT. - Jednym z naszych zadań w 1. kwartale 2023 r. było zapewnienie bezpieczeństwa i uodpornienie produktów wydawniczych spółki na wrogie działania. Stabilność procesów wydawniczych, w kontekście działań hakerów ze wschodu, Zarząd spółki postrzega nie tylko jako konieczność biznesową, ale również jako naszą misję w dobie wojny informacyjnej. Są to działania konieczne i wykraczające czasem poza założone plany - komentuje Jolanta Kloc, wiceprezes zarządu PMPG Polskie Media ds. finansowych.

Zysk EBITDA skurczył się z 1,55 mln do 234 tys. zł, a wynik operacyjny poszedł w dół z 1,24 mln zł zysku do 257 tys. zł straty.

- Na spadek wartości EBIT w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku miał wpływ rozwój spółki, poprzez uruchomienie nowych formatów medialnych i wydatne powiększenie zespołu dziennikarskiego, jak również sprzedażowego. Spółka tym samym mocno inwestuje w rozwój, co potwierdzają wysokie wpływy ze sprzedaży reklam w ostatnich kwartałach - zaznaczono w sprawozdaniu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Grupie PMPG udało się nieznacznie zwiększyć zysk netto (z 623 do 679 tys. zł), głównie dzięki 411 tys. zł ujemnych kosztów podatku dochodowego w zeszłym kwartale (rok wcześniej firma zapłaciła fiskusowi 436 tys. zł).

W ub.r. grupa PMPG Polskie Media przy wzroście przychodów o 52 proc. do 45,72 mln zł zwiększyła zysk netto z 4,16 do 4,41 mln zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas