Internet2015-08-14
0

Wyhamowały wzrosty portali w mobile’u. Wirtualna Polska coraz bliżej Allegro-GG, Pudelek.pl i o2.pl przed Gazetą.pl (TOP20)

Polskie serwisy nie zyskują już skokowo z miesiąca na miesiąc ruchu w internecie mobilnym. Po przejęciu NextWeb Media i Open.fm Grupa Wirtualna Polska zmniejszyła dystans do liderującej Grupy Allegro-GG, wśród poszczególnych stron Pudelek.pl i o2.pl wyprzedzają Gazetę.pl.

W czerwcu br. strony i aplikacje Grupy Allegro-GG zanotowały 816 mln krajowych odsłon mobilnych, stanowiących 20,5 proc. ich wszystkich odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. W skali roku prawie pięciokrotny wzrost ruchu mobilnego, wynikający głównie z tego, że jesienią ub.r. pomiarem odsłon zostały w Megapanelu objęte aplikacje mobilne, m.in. komunikator GG, który notuje miesięcznie ok. 700-800 mln krajowych odsłon mobilnych.

Rekordowy jak dotąd dla niej wynik 765,8 mln krajowych odsłon mobilnych osiągnęła Grupa Wirtualna Polska, która półtora miesiąca temu przejęła od Grupy Allegro serwis radiowy Open.fm oraz kupiła Grupę NextWeb Media. W ciągu roku (pod koniec ub.r. firma przejęła też Grupę Money.pl) zyskała 307,5 mln odsłon mobilnych, co oznacza wzrost o 167,1 proc.

Kolejni czterej wydawcy w zestawieniu zanotowali podobne wzrosty procentowe ruchu mobilnego, wynoszące od 75 do 120 proc. Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 59,8 proc. wszystkich odsłon (rok wcześniej było to 39,4 proc.), na stronach Grupy Gazeta.pl i Besty.pl - po 33 proc. (wobec 16,4 proc. i 17 proc. rok wcześniej).

Spadek w skali roku zanotowała tylko Grupa Fotka.pl (o 1,08 mln krajowych odsłon mobilnych, czyli 1,9 proc.), a niewielki wzrost - Grupa Demotywatory.pl (o 831,6 tys. odsłon, czyli 3,2 proc.).

Zobacz tabelę

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy największe grupy serwisów nie osiągnęły już dużych wzrostów ruchu mobilnego, a niektórym przydarzyły się spadki.

Grupa Allegro-GG po rekordowym miliardzie krajowych odsłon mobilnych w styczniu br. notowała ich po ok. 900 mln w kolejnych miesiącach Głównie wskutek sprzedaży Open.fm z maja na czerwiec straciła 116,2 mln odsłon, natomiast Grupa Wirtualna Polska zyskała ich 71,2 mln. W konsekwencji różnica między tymi wydawcami zmalała z 237,6 mln odsłon w maju do 50,2 mln w czerwcu.

Większość grup witryn w minionym półroczu zanotowała natomiast wzrosty udziału krajowych odsłon mobilnych we wszystkich odsłonach. Porównując czerwiec do stycznia, ten wskaźnik zmalał tylko w przypadku Ulub.pl, Grupy Fotka.pl, Grupy Demotywatory.pl i Cda.pl.


Onet.pl zyskał w skali roku 192,6 mln krajowych odsłon mobilnych (64,8 proc. w górę), WP.pl - 96 mln (35,2 proc. w górę), a Interia.pl - 54,5 mln (61,8 proc. w górę).

Na Pudelek.pl krajowe odsłony mobilne w czerwcu br. stanowiły już 41,9 proc. wszystkich odsłon (po wzroście w ciągu roku o 14,7 pkt proc.), na Ulub.pl - aż 59,8 proc. (20,4 pkt proc. w górę), na Sport.pl - 37,1 proc. (wzrost o 10,3 pkt proc.), a na SportoweFakty.pl - 34,4 proc. (9,6 pkt proc. w górę).

Liczba krajowych odsłon mobilnych serwisu Naszemiasto.pl zwiększyła się w ciągu roku ponad czterokrotnie, w przypadku Cda.pl - prawie czterokrotnie, a na Fakt.pl - prawie trzykrotnie.

Za to bardzo duży spadek zanotowało Allegro.pl (o 44,5 mln krajowych odsłon mobilnych, czyli 45,1 proc.), które jesienią ub.r. zamknęło swoją stronę mobilną i skupiło się na rozwoju aplikacji mobilnych i podstawowego serwisu w technologii RWD. Fotka.pl straciła w skali roku 2 mln takich odsłon (to 3,5 proc. w dół).

Zobacz tabelę

Wśród dziesięciu czołowych serwisów więcej krajowych odsłon mobilnych w czerwcu niż w styczniu br. miały tylko Interia.pl, o2.pl i Ulub.pl W przypadku tego pierwszego wzrost wynika m.in. z wchłonięcia przez niego witryny Tipy.pl, co zaowocowało ogólnym wzrostem statystyk portalu (analizowaliśmy to przed miesiącem).

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas