Prasa2021-06-04
19

„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem wśród dzienników, „Przegląd Sportowy” zyskał najwięcej

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w kwietniu br. było o 0,02 proc. niższe niż w kwietniu 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W kwietniu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 170 116 egz., o 3,20 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnionych przez PAP.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 95 736 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zwiększył się o 2,42 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 6,07 proc. do 63 043 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 37 087 egz.; w dół o 6,07 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 773 egz.; - 0,78 proc.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 20 803 egz.; - 3,96 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 15 645 egz.; + 69,50 proc. - zdecydowanie największy wzrost w zestawieniu), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 11 575 egz.; + 22,80 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 139 egz.; + 4,41 proc.).

Sprzedaż dzienników niemal bez zmian

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w kwietniu br. wyniosła 448 917 egz. Była o 0,02 proc. niższa niż w kwietniu 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:MK

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas