Prasa2018-09-06
40

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła do 87 tys. egz., „Gazety Polskiej Codziennie” do 14 tys.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lipcu br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W lipcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 228 630 egz., czyli o 9,48 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 111 373 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 12,64 proc.

Najniższa sprzedaż w historii

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 19,08 proc. do 87 231 egz.

Jak już informowaliśmy Grupa Agora przedstawiła kilka tygodni temu strategię na lata 2018-2022 z której wynika, że sporą część pieniędzy przeznaczy na akwizycję - 500 mln złotych, 200 mln złotych na rozwój kin Helios, a także na sieć restauracji. W sumie na inwestycje do 2022 roku ma wydać maksymalnie ok. 930 mln zł.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 7,33 proc. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 45 214 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 34 640 egz., po spadku o 10,57 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 20,27 proc. do 14 767 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu był siódmy.

Spośród wszystkich dzienników najniższą miesięczną sprzedaż w historii zanotowały „Fakt”, „Super Express”, „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie”.

W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał tutaj 2,31 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,43 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(40)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas