Prasa2020-09-04
28

Sprzedaż dzienników w lipcu skurczyła się o 14 proc., „Przegląd Sportowy” najbardziej w dół

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w lipcu br. było o 14,47 proc. niższe niż w lipcu ub.r. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasował się „Przegląd Sportowy”. Minimalnie zyskał tylko „Parkiet”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu”.

W lipcu 2020 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 173 348 egz., o 15,70 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 94 457 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 11,93 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 25,55 proc. do 66 625 egz. Jednocześnie był to drugi największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 40 344 egz.; w dół o 3,99 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 564 egz.; - 4,63 proc.).

Największy spadek średniego rozpowszechniania płatnego razem zajął zajmujący siódmą lokatę „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł z miejsca szóstego. Wynik tytułu zmniejszył się o 32,84 proc. do 14 846 egz.

Rozpowszechnianie "Gazety Polskiej Codziennie" spadło do poziomu 12,4 tys. egzemplarzy, a "Puls Biznesu" do 9952 egz.

Z kolei jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 1,92 proc., pochwalić się mógł dziennik „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), który w zestawieniu był ostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 4 256 egz.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w lipcu br. wyniosła 468 515 egz. Była o 14,47 proc. niższa niż w lipcu 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Autor:mk / pap

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas