Prasa 2021-09-06
19

„Gazeta Wyborcza” najbardziej straciła wśród dzienników w lipcu, „Przegląd Sportowy” zyskał najwięcej

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w lipcu br. było o 7,49 proc. niższe niż w lipcu 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W lipcu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 155 661 egz., o 10,20 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 88 407 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 6,41 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 16,40 proc. do 55 698 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 36 670 egz.; w dół o 9,11 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 204 egz.; - 1,43 proc.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 20 602 egz.; - 4,89 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 18 455 egz.; + 24,31 proc. - największy wzrost w zestawieniu), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 12 163 egz.; + 22,22 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 113 egz.; - 3,36 proc.).

Sprzedaż dzienników spadła o 7 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w lipcu br. wyniosła 421 973 egz. Była o 7,49 proc. niższa niż w lipcu 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: MK

KOMENTARZE (19) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas