Prasa2020-01-08
8

„Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Polska Codziennie” z największymi spadkami w listopadzie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w listopadzie ub.r. był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowały się „Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Parkiet” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W listopadzie 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 207 230 egz., czyli o 6,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Od stycznia ub.r. redaktor naczelną „Faktu” jest Katarzyna Kozłowska, która zastąpiła Roberta Felusia. Na początku marca wicenaczelnymi „Faktu” zostali Aldona Toczek i Marcin Kowalczyk.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 114 046 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 5,03 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 16,77 proc. do 83 450 egz.

Drugi największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 14,21 proc. do 12 744 egz., zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Z kolei jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 1,53 proc., pochwalić się mógł dziennik „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), który w zestawieniu był ostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 3 847 egz.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który zyskał tutaj 7,21 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił dziennik „Gazeta Polska Codziennie”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,07 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas