Prasa2020-12-04
10

Sprzedaż dzienników w październiku spadła o 17 proc. do 464 tys. egz., „Fakt” najchętniej kupowany

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w październiku br. było o 17,35 proc. niższe niż w październiku ub.r. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W październiku 2020 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 166 694 egz., o 19,14 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnionych przez PAP.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 93 265 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 16,22 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 30,17 proc. do 66 394 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 40 963 egz.; w dół o 3,73 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 32 444 egz.; - 3,73 proc.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 989 egz.; - 3,27 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 449 egz.; - 15,19 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; 10 831 egz.; - 19,78 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 10 606 egz.; - 2,78 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 022 egz.; - 2,09 proc.).

Zobacz tabelę

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w październiku br. wyniosła 463 657 egz. Była o 17,35 proc. niższa niż w październiku 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Autor:mk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas