Prasa2020-11-05
20

Sprzedaż dzienników we wrześniu spadła o 18,2 proc. do 458 tys. egz., „Fakt” liderem

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich we wrześniu br. było o 18,2 proc. niższe niż we wrześniu ub.r. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”. Pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu”.

We wrześniu 2020 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 165 715 egz., o 19,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 90 900 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 19,21 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 33,18 proc. do 61 867 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 40 730 egz.; w dół o 5,04 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 32 376 egz.; - 6,60 proc.).

Dalej uplasowały się: „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 825 egz.; - 21,14 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; 12 799 egz.; - 0,22 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 10 588 egz.; - 1,94 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 045 egz.; - 2,60 proc.).

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet we wrześniu br. wyniosła 458 tys. egz. Była o 18,84 proc. niższa niż we wrześniu 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Zobacz tabelę

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:mk / pap

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas